پژواکی از رئالیسم اجتماعی برادران داردن | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۰۰

پژواکی از رئالیسم اجتماعی برادران داردن

نشریه سینمایی اسکرین در یادداشتی به قلم آلن هانتر و به مناسبت حضور فیلم سینمایی «دیاپازون» در جشنواره فیلم بوسان، این اثر را نقد و بررسی کرد.
به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از مشاور رسانه‌ای پروژه، نشریه سینمایی اسکرین در یادداشتی به قلم آلن هانتر فیلم سینمایی «دیاپازون» را که به جشنواره فیلم بوسان راه یافته است، نقد و بررسی کرد.
در بخش‌ هایی از این یادداشت آمده است: «فیلم «دیاپازون» اثر حامد تهرانی یک درام انسانی جذاب است که جستجویی اندوهناک از بخشش را در فیلمی نشان می‌ دهد که با مخاطبان جشنواره ارتباط برقرار می‌ کند.
«دیاپازون» از شادی و امید شروع می‌ شود. تهرانی علاقه دارد تا بر پیوندهای محبت آمیزی که بین یک مادر محافظ و دختر محبوب و بی‌خیال او وجود دارد، تاکید کند.
در رویکرد تهرانی اثر و پژواکی از رئالیسم اجتماعی برادران داردن وجود دارد. داستان‌ گویی او ساده و متمرکز است، با تاکید بر دوراهی‌ های اخلاقی و احساسات انسانی. وقایع در کلاس درس، اتاق دادگاه، اداره و خانه‌ای که از شدت اندوه تیره شده مشخص می‌ شوند.
رعنای قدرتمندی که صامتی خلق میکند در کانون نمایش است، اما ما همچنان شاهد این هستیم که همه‌ کسانی که درگیر واقعه بوده اند، از عواقب آن بی‌ نصیب نمی‌ مانند؛ دختران دانش آموزی که دیگر نمی‌ توانند بر روی درسشان تمرکز کنند، معلمی که با ظرافت رعنا را به سمت مصالحه سوق می‌ دهد و خانواده‌ مردی گناهکار که هراسان از شدت مجازاتی هستند که در انتظار تنها نان‌آور خانه‌ شان است. همه‌ آنها بار آنچه رخ داده را بر دوش می‌ کشند.
تهرانی با نوع پیشبرد وقایع و آشکار کردن این که موضع سرسختانه‌ رعنا برای او آرامشی به ارمغان نمی آورد، حسی از تنش را می‌سازد. رعنا راه حلی پیدا می‌کند، اما قابل توجه است که این موضوع مستلزم مقابله‌ یک زن فداکار با اعمال یک مرد است.»
ژاله صامتی، بهنوش بختیاری، علیرضا استادی، مهدی حسینی‌نیا، حسین تهرانى، ایلیا کیوان و معصومه رحمانی، بابک نوری، علیرضا ساوه درودی، مهرنوش حاجی‌خانی، شادی گنجی، مهران آتش‌زای، مهسا اکبری، سارا سرابی، غزال غلامی، یکتا طبیبی و بیتا تقى‌ پور در این اثر به ایفای نقش پرداخته‌ اند.

پخش کننده جهانى این فیلم موسسه بین‌المللى هنر هفتم با مدیریت علیرضا شاهرخى است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است