مجید موثقی رییس داوران بخش اینترفیلم جشنواره لایپزیگ آلمان شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۰۲

مجید موثقی رییس داوران بخش اینترفیلم جشنواره لایپزیگ آلمان شد

«مجید موثقی» رییس هیات داوران بخش اینترفیلم جشنواره «DOK Leipzig» آلمان شد.

به گزارش خبرگزاری صبا، مجید موثقی فیلمساز ایرانی ساکن سوییس به عنوان رییس هیات داوران بخش «اینترفیلم Inter-Film» جشنواره «DOK Leipzig» آلمان انتخاب شد.

«اینتر فیلم» که در اکثر جشنواره های الف دنیا یک تیم داوری مستقل دارد، امسال از مجید موثقی برای قضاوت آثار بخش مسابقه بین الملل جشنواره لایپزیگ دعوت کرده است.

«فستیوال فیلم لایپزیگ» یکی از قدیمی ترین و مهم‌ترین جشنواره های فیلم مستند و انیمیشن در سینمای امروز جهان به شمار می آید که نزدیک به شصت و پنج سال پیش تاسیس شده است. در حال حاضر مدیریت هنری آن بر عهده لینا پاسانِن است که به زودی مدیر فستیوال «Biografilm» در ایتالیا خواهد شد.

جایزه ۲۵۰۰ یورویی اینتر فیلم به اثری معناگرایانه و فیلمی انسان دوستانه تعلق می گیرد که قادر است به اعماق وجود انسان نفوذ کند.

این رویداد بزرگ سینمایی از تاریخ ۲۸ اکتبر تا ۳ نوامبر ۲۰۱۹ در شهر لایپزیگ آلمان برپا می شود و مجید موثقی به همراه داورانی از فرانسه، لوکزامبورگ و آلمان به تماشای آثار فیلمسازنی چون مارکوس واتر از آلمان، کریم صیاد از الجزایر ، هئو نینگ از چین، یوهانس هُلزهاوسن از اتریش و تامارا استپانیان از ارمنستان خواهد نشست.

فیلم «روابط خانوادگی» ساخته ناصر ضمیری از ایران نیز در این بخش رقابتی حضور دارد. اکثر فیلم های بخش بین‌الملل اولین نمایش جهانی خود را در لایپزیگ تجربه می کنند. موثقی سال پیش نیز داوری جشنواره « Vision de Réel» سوییس را در کارنامه داشت که یکی دیگر از فستیوال های مهم و تاثیرگذار سینمایی امروز جهان یه شمار می آید.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است