راه اندازی شبکه اینترنتی برای نمایش فیلم‌های بشردوستانه

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی موسسه بین المللی فیلم انسانیت، عابدین مهدوی فیلمساز ایرانی فعال در زمینه حقوق بشر که شبکه بین المللی نمایش فیلم های مستقل بشردوستانه بر بستر اینترنت را راه اندازی کرده است، با اشاره به دلایل راه اندازی این شبکه گفت: ما پیش از این با راه اندازی موسسه فیلم انسانیت در سال 2014 در زمینه تولید فیلم های مستند و داستانی با محوریت موضوعات بشردوستانه و حقوق بشر فعالیت خود را آغاز کردیم. پس از راه اندازی این موسسه فیلمسازان بسیاری از دنیا علاوه بر تولید فیلم خواستار حمایت ما در زمینه نمایش بودند و به همین دلیل بعد از یک برنامه ریزی و تلاش سه ساله شبکه نمایش اینترنتی فیلم های مستقل، راه اندازی شد و هم اکنون مراحل فنی آن تمام شده و در مرحله تست نهایی قرار دارد و همزمان با روز جهانی حقوق بشر در دهم دسامبر مصادف با 19 آذر ماه افتتاح خواهد شد.

وی افزود: قرار است با راه اندازی این شبکه بزرگترین و جامع ترین مرکز ارتباطی بین فیلمسازان مستقل شکل بگیرد و فیلمسازان مستقلی که موضوعات بشردوستانه را دنبال می کنند و به تصویر می‌ کشند، می توانند از این شبکه ارتباطی برای فعالیت های خود استفاده کنند.

مهدوی توضیح داد: تمامی فیلمسازانی که به دلایل مختلف آثاری بشردوستانه ساخته اند و امکان نمایش این آثار را به صورت رسمی پیدا نکرده اند، می توانند بدون دغدغه آثار خود را در این شبکه نمایش بدهند تا هم در مسیر فعالیت های انسان دوستانه قدم برداشته باشند و هم سازمان های بین المللی بتوانند از آثار آنها حمایت کنند.

این فیلمساز در پایان گفت: قصد داریم به زودی اولین دوره جشنواره فیلم انسانیت را با بهره گیری از فیلم های سینماگران مستقل در سال 2020 میلادی با عنوان «زمین درخشان» برگزار کنیم که به زودی در وب سایت موسسه فیلم انسانیت www.humanityfilm.com  اطلاعات تکمیلی آن ارایه خواهد شد.

عابدین مهدوی یکی از فیلمسازان ایرانی در زمینه حقوق بشر، جنگ و کودکان جنگ زده است که تاکنون در بیش از 17 کشور جنگ زده و بحران زده بین المللی حضور داشته و آثار مختلفی را ساخته است. وی  دارای مقام مشورتی از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در سوییس است و با این سازمان همکاری می کند.

فیلم های عابدین مهدوی بدون هیچ حمایت دولتی ساخته شده اند و سال گذشته نیز آخرین اثر وی با موضوع مقاومت مردم کوبانی در برابر داعش، برای حضور در جشنواره ملی و جهانی فیلم فجر عرضه شد اما توسط هیات انتخاب هر دو جشنواره دیده نشد.

انتهای پیام/