برخی اتفاقات «من فقط دو نفر را کشته‌ام» واقعی است/ بارقه‌های طنز در رمان جنایی | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۵۰
هادی خورشاهیان در گفتگو با صبا:

برخی اتفاقات «من فقط دو نفر را کشته‌ام» واقعی است/ بارقه‌های طنز در رمان جنایی

هادی خورشاهیان نویسنده رمان «من فقط دو نفر را کشته ام» برخی از شخصیت ها و اتفاقات این رمان را واقعی ذکر کرد.

هادی خورشاهیان شاعر و نویسنده در گفتگو با خبرنگار ادبیات خبرگزاری صبا درباره رمان تازه خود توضیح داد: رمان «من فقط دو نفر را کشته ام» رمانی برای مخاطب بزرگسال است که وقایع آن در سال های ۹۶-۹۷ اتفاق می افتد و در ژانر خانوادگی- پلیسی قرار می گیرد که البته در این ژانر باقی نمانده و مسائل فلسفی و سیاسی هم در خلال وقایع آن مطرح می شود.

وی درباره داستان این رمان بیان کرد: این رمان، داستانی ماجراجویانه دارد و شخصیت اصلی داستان با نام رامین که روایت داستان را نیز بر عهده دارد، در کشاکش نابسامانی های زندگی خانوادگی اش در جریان یک پرونده کلاهبرداری و قتل دستگیر می شود و با فرارش از زندان بار دیگر مرتکب قتل می شود. در زندگی فردی رامین ماجراهای عجیب و غریبی رخ می دهد و در زندگی خانوادگی خود نیز اختلافاتی را با همسرش دارد. شخصیت اصلی داستان دارای دو فرزند هشت و چهار ساله است که نقش پررنگی را در این رمان دارند.

خورشاهیان با اشاره به بارقه هایی از طنز موقعیت و کلامی در این رمان بیان کرد: رمان «من فقط دو نفر را کشته ام» علیرغم داستان پلیسی و جنایی آن، بارقه هایی از طنز کلامی و موقعیت را نیز داراست که این ها از خشونت موضوع جنایی آن می کاهد و خواننده را با خود همراه می کند.

نویسنده رمان «فرشته ای در تانک» با بیان این که برخی از شخصیت ها و همچنین وقایع این رمان واقعی است، اظهار کرد: برخی از شخصیت های رمان من افرادی هستند که در زندگی واقعی با آنها برخورد داشته ام و بسیاری از اتفاقات رمان هم کاملا واقعی است. به طور مثال شخصیت دانیال این رمان را بر اساس بخشی از شخصیت پسر خودم ساخته ام و برخی دیالوگ های او در این رمان همان سخنانی است که در زندگی واقعی از دهان پسرم شنیده ام. در مجموع می توان گفت حدود  ۱۰درصد شخصیت ها و اتفاقات این رمان کاملا واقعی است.

خورشاهیان که در زمینه رمان نوجوان نیز آثار بسیاری را منتشر کرده است، با اشاره به فضای رمان «من دو نفر را کشته ام» تصریح کرد: این کتاب، دهمین رمان من برای مخاطب بزرگسال است. هفت رمان اول من فضایی پست مدرن داشت ولی در سه رمان اخیرم سعی کرده ا م فضای داستان را رئالیستی کار کنم.

نویسنده رمان «الفبای مردگان» تأکید کرد: رمان تازه من با فضای رئالیستی و ماجراجویانه ای که دارد می تواند مخاطبان بیشتری را به خود جلب کند و طیف های مختلف مخاطبان با سلایق متفاوت می توانند با آن ارتباط برقرار کنند.

این نویسنده همچنین در پایان سخنانش، یکی از منتقدان اصلی آثارش را همسرش معرفی کرد و گفت: اولین خواننده آثار من و  همچنین منتقد اصلی رمان ها و داستان های من همسرم است که خودش نویسنده است و با توجه به این که رمان تازه ام را دوست داشت، فکر می کنم که طیف مخاطبان بیشتری بتوانند با این رمان ارتباط برقرار کنند.

رمان«من فقط دو نفر را کشته ام» نوشته هادی خورشاهیان در چاپ نخست از سوی انتشارات «هیلا» منتشر شده است.

در بخشی از متن این کتاب می خوانیم: «شب توی بازداشتگاه به اندازه کافی فرصت داشت که فکر کند و زمان بخرد. باید برمی گشت به سال ها پیش و همه اتفاقات را مرور می کرد و حوادث را طوری کنار هم می چید که بتواند حداقل خودش را از اتهام قتل مبرا کند اما حقیقت این است که بعضی از مشکلات نه به همان سرعتی که به وجود می آیند حل می شوند نه به همان راحتی!»

از این نویسنده پیش از این آثار دیگری نیز از سوی انتنشاراتی های مختلف و برای گروه های سنی کودک، نوجوان و بزرگسال در قالب شعر، رمان و داستان منتشر شده است که از آن جمله می توان به «الفبای مردگان»، «دشمن آینده»، «کودک آیدای شگفت انگیز»، «فرشته ای در تانک»، «سودابه سیاوش را کشت»، «من بادبادکم» و «قیفی که سر گشاد دارد» اشاره کرد.

رمان «من فقط دو نفر را کشته‌ام» با ۲۳۰ صفحه و در ۵۵۰ نسخه با قیمت ۲۸ هزار تومان از سوی انتشارات هیلا (گروه انتشاراتی ققنوس) منتشر شده است.

انتهای پیام/

 

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است