تجهیز «سینما ایران» ارومیه به دو سالن استاندارد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۲۹

تجهیز «سینما ایران» ارومیه به دو سالن استاندارد

«سینما ایران» ارومیه به دو سالن 500 نفره و 45 نفره تجهیز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی حوزه هنری، سالن اول سینما ایران، شهر ارومیه با همکاری سازمان سینمایی حوزه هنری، موسسه بهمن سبز و سینما شهر تبدیل به یک سالن ۵۰۰ نفره مدرن و مجهز می‌شود و همچنین یک سالن ۴۵ نفره استاندارد و جدید نیز به طبقه اول مجموعه اضافه می‌شود.

مسعود یکانی مدیر امور سینمایی حوزه هنری استان آذربایجان غربی اعلام کرد: در سطح استان آذربایجان غربی ۱۲ سالن سینما داریم که مالکیت آنها با حوزه هنری است و از بین اینها فقط سه سالن فعال در مرکز استان یعنی شهر ارومیه داریم که شامل سالن‌های «سینما انقلاب» با ۶۰۰ نفر ظرفیت و سالن‌های «سینما ایران» و «سینما آزادی» با ۷۵۰ نفر ظرفیت است.

وی افزود: ما در شهرهای اشنویه، سلماس، شاهین دژ، نقده، ماکو و خوی هم سالن‌های سینمایی داریم که غیرفعال بوده و فعلا بلااستفاده هستند و سینما فرهنگ ارومیه در حال حاضر  محل اداری حوزه هنری استان آذربایجان غربی است و کارکرد سینمایی ندارد.

یکانی درباره بازسازی سینما «ایران» ارومیه توضیح داد: این سینما در سال ۱۳۳۰ ساخته شده و از قدیمی‌ترین و پرمخاطب‌ترین سینماهای ارومیه بوده که تحت مدیریت حوزه هنری است و اکنون با همت و اراده حوزه هنری و موسسه بهمن سبز و مسئولان استانی و سینماشهر قرار است سالن قدیمی آن به دو سالن شامل: یک سالن ۵۰۰ نفره مجهز و مدرن و لوکس و VIP و یک سالن کوچک‌تر تبدیل شود.

وی افزود: این سالن به همراه بالکن آن مجهز به ۵۰۰ صندلی کاملا استاندارد می‌شود که در حال حاضر مراحل کف سازی آن شروع شده و پیش بینی می‌شود تا آبان ماه به اتمام برسد.

مدیر امور سینمایی حوزه هنری استان آذربایجان غربی ادامه داد: همچنین، تجهیز سیستم پخش و صوت، پرده اکران، مبلمان و دکوارسیون لابی، مسیر خروج و … از دیگر اقداماتی است که در این مرحله از بازسازی انجام خواهد شد و در کل تلاش کردیم که کلیت فضا را از یک سینمای کهنه و مستهلک به سینمایی کاملا مدرن و لوکس تبدیل کنیم.

وی همچنین، عنوان کرد: در کنار این بازسازی و به سازی، احداث یک سالن بسیار مجهز و کاملا استاندارد ۴۵ نفری هم در دستور کار ما قرار دارد که تا کنون ۶۰ درصد مراحل آن پیش رفته و انشالله تا یک ماه دیگر آماده بهره برداری می‌شود.

یکانی درباره گزارش هزینه‌های این پروژه گفت: از آنجایی که مرحله به مرحله کار را پیش بردیم هنوز جمع دقیقی از مبالغ ارائه نشده و موسسه بهمن سبز بعد از اتمام کار هزینه‌های برآورد شده و خرج شده آن را ارائه خواهد داد.

وی در پایان تاکید کرد: مشکل کمبود سالن در استان آذربایجان غربی یک مشکل جدی است که انشالله با همت و حمایت‌های همیشگی سازمان سینمایی حوزه هنری و به همت موسسه بهمن سبز در راستای بهبود این وضعیت قدم‌های جدی بر می‌داریم.

انتهای پیام/

 

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است