جشنواره فیلم بوسان در دقایق آخر/ بیشتر جوایز اهدا شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۳۰

جشنواره فیلم بوسان در دقایق آخر/ بیشتر جوایز اهدا شد

بیست و چهارمین دوره جشنواره فیلم بوسان ساعاتی پیش با معرفی برندگان اکثر بخش‌های خود به پایان خود نزدیک‌تر شد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از ورایتی، درام ویتنامی «Rom» و «خیابان حیفا» اثر مشترک کشورهای عراق و قطر بالاترین جایزه بخش «جریان‌های نو» فستیوال بین‌المللی فیلم بوسان را با یکدیگر تقسیم کردند. برندگان این بخش صبح شنبه ۱۲ اکتبر به وقت بوسان کره‌جنوبی اعلام شدند.

مایک فیگیس، کارگردان و تهیه‌کننده انگلیسی و رییس بخش «جریان‌های نو» جشنواره فیلم بوسان در این باره گفت: استفاده «Rom» از لوکیشن‌های زنده و واقعی، داوران را تحت تاثیر قرار داد و فیلم پایانی بسیار رضایتبخش داشت. او همچنین «خیابان حیفا» را اثری بالغ و رشد یافته خواند وآن را نمایشی از اعتماد به نفس و فهم زبان سینما دانست.

جایزه «کیم جی-سئوک» نیز که به یاد یکی از بنیانگذاران و برنامه‌ریز اجرایی جشنواره فیلم بوسان که در سال ۲۰۱۷ درگذشت، به این نام بنا نهاده شده است، به طور مشترک به سرمد سولتال کوسات از پاکستان برای فیلم «سیرک زندگی» و پردیب کورباه هندوستانی برای فیلم «بازار» تعلق گرفت. ریاست داوران این بخش برعهده محسن مخملباف، فیلمساز ایرانی بود و تان چوی‌موی کارگردان و بازیگر مالزیایی و هو مون-یونگ، منتقد فیلم اهل کره‌جنوبی او را در این مهم همراهی می‌کردند.

جایزه ۸۵۰۰ دلاری بخش «BIFF Mecenat Award» که مختص بهترین مستندهای کره‌ای و آسیایی است نیز به طور مشترک به «زیرزمین» به کارگردانی کیم جئونگ-کئون از کره‌جنوبی و «بچه نودل» ساخته هو نینگ از چین اهدا شد.

جایزه بهترین بازیگر مرد و زن سال نیز به ترتیب به کیم جون-هیونگ و مون هیه-این برای بازی در فیلم «آموزش» تعلق گرفت.

بنا بر آمار برگزارکنندگان جشنواره بین‌المللی فیلم بوسان، در این دوره این رویداد مهم سینمای آسیا، ۲۹۹ فیلم، شامل ۱۱۸ اولین اکران جهانی، از ۸۵ کشور دنیا به نمایش درآمده است. شمار تماشاچیان ۱۰ روز گذشته نیز نزدیک به ۱۸۹ هزار نفر برآورد می‌شود.

بیست و چهارمین دوره جشنواره فیلم بوسان از سوم اکتبر آغاز شده و امروز ۱۲ اکتبر به کار خود پایان خواهد داد.

اشکان مزیدی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است