آلفونسو کوارون برای اپل سریال‌های اختصاصی می‌سازد | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۳۵

آلفونسو کوارون برای اپل سریال‌های اختصاصی می‌سازد

کمپانی اپل با عقد قراردادی با الفونسو کوارون، با او برای ساخت مجموعه‌هایی تلویزیونی مختص «Apple TV Plus» به توافق رسید.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از ورایتی، آلفونسو کوارون نویسنده و کارگردان صاحبنام مکزیکی با کمپانی اپل قراردادی چندساله امضا کرد. برطبق این توافق کوارون پروژه‌هایی تلویزیونی را به طور اختصاصی برای سرویس جدید محتوای آنلاین اپل یعنی «‌Apple TV Plus» تولید خواهد کرد.

البته گابریلا رودریگز شریک تجاری دیرینه کوارون امور جاری کمپانی مشترک آنها یعنی «Esperanto Filmoj» در لندن را اداره خواهد کرد و خود او نیز به همکاری با سایر کمپانی‌ها در دیگر پروژه‌ها ادامه خواهد داد.

از آنجا که آلفونسو کوارون فعالیت حرفه‌ای خود را از سینما آغاز کرده است، تولیدات برآمده از این قرارداد جدید با اپل به اولین تجربیات او در دنیای تلویزیون بدل خواهد شد. او البته پیش از این در سال ۲۰۱۴ یکی از خالقان سریال درام «باور» برای NBCبوده است. نگارش و کارگردانی سریالی مکزیکی به نام «La Hora Marcada» نیز از معدود تجربیات کوارون در تلویزیون بوده است.

یکی از برجسته‌ترین آثار آلفونسو کوارون درام تحسین شده «روما»(۲۰۱۸) است. این فیلم که کوارون خود شخصا نویسندگی، کارگردانی، تهیه‌کنندگی، تدوین و فیلمبرداری آن را برعهده داشته است موفق شد سه اسکار بهترین فیلم خارجی، بهترین کارگردانی و بهترین فیلمبرداری را برای او به ارمغان بیاورد. دیگر فیلم شاخص کوارون، تریلر علمی-تخیلی «جاذبه»  با بازی سندرا بولاک و جرج کلونی است که موفق شد در هشتاد و ششمین دوره جوایز اسکار نامزد ۱۰ جایزه شود و در نهایت ۷ جایزه شامل بهترین کارگردانی برای کوارون را کسب کند.

قرارداد اپل با کوارون یکی از معدود توافقاتی است که این کمپانی از زمان اعلام ساخت سریال‌های اورجینال برای سرویس جدید خود، تا کنون امضا کرده است. اپرا وینفری دیگر فرد سرشناسی است که با اپل برای ساخت مجموعه‌ای با عنوان «باشگاه کتاب اپرا» و مجموعه‌ای از آثار مستند، به توافق رسیده است.

با شعله‌ور شدن آتش جنگ میان سرویس‌های محتوای آنلاین همچون نتفلیکسُ، آمازون، اپل و دیزنیُ، این کمپانی‌ها و حتی برخی استودیوهای بزرگ تلاش دارند افراد سرشناس در حوزه مدیا و سرگرمی را با عقد قراردادهای اختصاصی به خدمت خود درآورند. نتفلیکس اخیرا قراردادی پرخرج و پر سر و صدا با خالقان سریال «بازی تاج و تخت» یعنی دیوید بنیوف و دی‌بی وایس منعقد کرده و کمپانی وارنرمدیا به توافقی اختصاصی با جی‌جی آبرامز رسیده است.

اشکان مزیدی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است