سینماگر مشهور کره‌ای از برنامه‌های آتی خود پرده برداشت | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۰۲
از گوشه و کنار جشنواره بوسان؛

سینماگر مشهور کره‌ای از برنامه‌های آتی خود پرده برداشت

پارک چان-ووک فیلمساز مشهور کره‌جنوبی در حاشیه جشنواره فیلم بوسان، پروژه‌های بعدی خود را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از هالیوودریپورتر، پارک چان-ووک کارگردان سرشناس اهل کره‌جنوبی در حاشیه دیدارهای خود در جشنواره بین‌المللی فیلم بوسان از پروژه‌ها و برنامه‌های در دست خود سخن گفت.

چان-ووک در هفته گذشته در مراسم صدمین سالگرد اکران اولین فیلم کره‌ای حضور داشت و سپس در اکران ویژه یکی از آثار معمایی و مهیجش با نام «اولدبوی-OldBoy»(۲۰۰۳) شرکت کرد. ارائه یک مستر کلاس و ملاقات با هواداران و پرسش و پاسخ با آنان از دیگر فعالیت‌های او در فستیوال فیلم بوسان بوده است.

او در حاشیه یکی از این فعالیت‌ها اعلام کرد: من این روزها مشغول نوشتن فیلمنامه برای فیلم‌های سینمایی، آثار تلویزیونی و تئاتر هستم. من به شدت مشغولم و هم برای بازار کره و هم برای آمریکا قلم می‌زنم.

یکی از دلایل شهرت جهانی پارک چان-ووک، مجموعه سه‌گانه «انتقام» او یعنی فیلم‌های «هم‌دردی با اقای انتقام»(۲۰۰۲)، «اولدبوی»(۲۰۰۳) و «بانوی انتقام»(۲۰۰۵) است. دومین فیلم از این سه‌گانه، یعنی «اولدبوی» که با نام‌های دیگر چون پیرپسر و رفیق قدیمی نیز شناخته می‌شود جایزه بزرگ جشنواره فیلم کن در سال ۲۰۰۴ را از آن خود کرد و مورد تحسین رییس هیات داوران آن دوره جشنواره یعنی کوئنتین تارانتینو قرار گرفت.

چان-ووک ادامه داد: در حال آماده‌سازی فیلم دیگری از مجموعه «انتقام» هستم که مدت‌هاست روی آن کار می‌کنم. به دلیل مسائل مالی نمی‌دانم این اثر کی تولید شود، اما در هرصورت فیلمی وسترن خواهد که با انتقام در ارتباط است.

این کارگردان کره‌ای در پاسخ به پرسشی مبنی بر علت علاقه او به مفهوم انتقام گفت: من کنجکاویم راجع به این مفهوم را ادامه می‌دهم چون میل به انتقام و خونخواهی بشر سیری ناپذیر است. هر کاری هم انجام دهید، خشم موجود در این مفهوم تمام نشدنی است و این پیغامی است که در تمام فیلم‌های من راجع به این موضوع وجود دارد.

چان-ووک که در جلسه پرسش و پاسخ در کنار کوستا گاوراس کارگردان یونانی‌تبار فرانسوی قرار داشت، از برنامه خود برای بازسازی یکی از آثار این کارگردان ۸۶ ساله به نام «تبر»(۲۰۰۵) پرده برداشت.

پارک چان-ووک یکی از شناخته‌شده‌ترین فیلمسازان کره‌ایست و آثار مهمی چون «برف شکن»(۲۰۱۳) و «کنیز»(۲۰۱۶) از دیگر آثار اوست که این آخری موفق به دریافت جایزه بفتای بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان و نخل طلای جشنواره فیلم کن ۲۰۱۶ هم شده است.

اشکان مزیدی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است