«پلی استیشن ۵» سال آینده به بازار می‌آید | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۴۹

«پلی استیشن ۵» سال آینده به بازار می‌آید

کمپانی سونی از تولید نسل جدید پلی‌استیشن‌ها خبر داد و از برخی ویژگی‌ها آن رونمایی کرد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از یورونیوز، شرکت سونی روز ۸ اکتبر اعلام کرد نسل جدیدی از کنسول بازی خود به نام «پلی استیشن ۵» را در سال آینده به بازار عرضه خواهد کرد.

سونی در بیانیه خود تاریخ دقیق ورود این محصول به بازار را مشخص نکرده ولی با این حال گفته است که عرضه اولیه آن در تعطیلات سال ۲۰۲۰ خواهد بود.

مطابق گزارش‌های منتشر شده، پلی استینش ۵ از قابلیت «رهگیری همزمان پرتو –Real-Time Ray Tracing» برخوردار خواهد بود. این قابلیت ویدئویی که پیش از این تنها در انحصار شرکت‌های فیلم‌سازی قرار داشت به کاربر کمک می‌کند تصویری مطابق با دنیای واقعی از محیط پیرامون خود داشته باشد.

سونی همچنین گفته است که در دسته‌های جدید بازی از قابلیتی به نام «تریگر تطابق پذیر» استفاده شده است که سبب می‌شود تا در زمان بازی، احساس لحظاتی همچون کشیدن تیر و کمان، شلیک با شات گان یا پریدن از مانع به صورت واقعی‌تری برای کاربر شبیه سازی شود.

کارشناسان می‌گویند نسل جدید این کنسول بازی ۴ بار از نسخه فعلی آن قوی‌تر خواهد بود. قیمت این دستگاه جدید هنوز مشخص نشده است.

کنسول بازی شرکت سونی که با نام «پلی استیشن» شناخته می‌شود، نخستین بار در سال ۱۹۹۴ به بازار عرضه شد و از آن زمان یکی از غول‌های دنیای سرگرمی محسوب می‌شود.

پیشتر مایکروسافت، شرکت رقیب سونی، از ورورد نسل جدید کنسول‌های بازی خود و جایگزین «ایکس باکس وان» خبر داده بود.

اشکان مزیدی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است