تجلیل از تلاشگران جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۴۸

تجلیل از تلاشگران جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان

همزمان با روز جهانی کودک، از تلاشگران جشنواره فیلم‌ های کودکان و نوجوانان تجلیل شد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از ستاد اطلاع رسانی جشنواره بین‌ المللی فیلم‌ های کودکان و نوجوانان، علیرضا تابش دبیر سی و دومین جشنواره بین‌ المللی فیلم‌ های کودکان و نوجوانان در آیین تجلیل از تلاشگران این دوره جشنواره گفت: بسیار خوشحالم که همزمان با روز جهانی کودک از تلاشگران جشنواره‌ای تقدیر شد که مختص به فیلم‌‌های کودکان و نوجوانان است.

وی با بیان اینکه روز جهانی کودک در کشورهای مختلف برگزار می‌‌شود، ادامه داد: در عرصه فرهنگ و هنر ایران، نهادهای مختلفی با همراهی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان روز جهانی کودکان را گرامی می‌ دارند و اصفهان به عنوان پایگاه سینمای کودک و میزبان اصلی جشنواره فیلم‌ های کودکان و نوجوان فعالیت‌ های ارزشمندی را برای گردهمایی فیلمسازان در عرصه ملی و بین‌ المللی انجام داده است. هر سال شاهد حضور پر شورتر فیلمسازان در جشنواره بوده‌ایم و امید داریم در دوره‌ های بعدی جشنواره، فیلمسازان کودک و نوجوان حضور فعال‌ تر داشته و فیلم‌ های بیشتر‌ی برای کودکان ایران و جهان بسازند.

دبیر سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌ های کودکان و نوجوانان با اشاره به اینکه امسال خبرنگاران نوجوان، مهارت، جسارت و سواد رسانه‌ ای خود را در جشنواره به نمایش گذاشتند، توضیح داد: بدون شک این سرمایه برای جشنواره باقی مانده و اثرات خود را در سال‌ های آینده نشان خواهد داد. برای هنرمندان صاحب اثر در جشنواره، نوع پرسش‌ ها، سطح سواد و دانش خبرنگاران نوجوان، جالب و قابل تقدیر بود و این سرمایه ای ارزشمند برای جشنواره کودک است.

تابش افزود: همکاران ما در دبیرخانه جشنواره با اعتقاد راسخ به زمینه سازی حضور توانخواهان در جشنواره، تلاش کردند تا تعداد افراد دارای معلولیت، با هماهنگی انجمن‌ ها و سمن‌ های توانخواهان برای اولین بار از تماشای فیلم‌ های جشنواره بهره‌ مند شوند.

دبیر این جشنواره حضور کودکان و نوجوانان همراه با خانواده هایشان در جشنواره را یک سرمایه دانست و گفت: جذب حداکثری مخاطبان جشنواره امسال دستاوردی ارزشمند برای برگزار کنندگان این رویداد است و به یاری خدا و همت مسئولان شهر اصفهان و هنرمندان، ستاد و دبیرخانه جشنواره در طول سال فعال خواهد بود.

قدرت اله نوروزی، شهردار اصفهان در این مراسم بیان کرد: هفته ملی و روز جهانی کودک را تبریک می گویم. مجموع تلاش هایی که برای برگزاری سی و دومین دوره از جشنواره بین‌ المللی فیلم‌ های کودکان و نوجوانان انجام شد، منجر به برپایی یک جشنواره ارزشمند در اصفهان شده است.

وی افزود: علاوه بر تشکر از همه عوامل و دست اندرکاران اجرایی این جشنواره در هر سطح و جایگاه، تشکر اصلی را از مخاطبان جشنواره، شهروندان و کسانی دارم که به سینماها آمدند و به جشنواره رونق دادند. بدون حضور آن ها این جشنواره معنا نداشت.

شهردار اصفهان با اشاره به سرمایه های انسانی این جشنواره توضیح داد: در این جشنواره کسانی حضور داشتند که بدون هیچ چشمداشتی به یاری ما آمدند و در قالب باشگاه مخاطبان جشنواره، کار را پیش بردند که از اعضای این باشگاه هم متشکرم.

نوروزی در پایان گفت: اصفهان شهر دوستدار کودک است و تلاش می کند هر چه بهتر و بیشتر به شاخصه های شهر دوستدار کودک نزدیک شود. همه باید به تحقق این شاخصه ها کمک کنیم، همه دستگاه ها و شهروندان باید کمک کنند زیرا اگر شهری دوستدار کودک باشد، یقینا برای همه اقشار و شهروندانش، ایمن و آرام و با نشاط و زیست پذیر است.

ایمان حجتی مدیر اجرایی این جشنواره با خوانش شعری منسوب به مولانا، عوامل اجرایی جشنواره را یاران جانی جشنواره خواند و گفت: این افراد یاران جشنواره در اصفهان و سینما بودند و سرمایه‌ های ما هستند.

وی با اشاره به راه اندازی مرکز اسناد جشنواره برای اولین بار در این سال ها گفت: اسناد این جشنواره سی و دو ساله، هویت این جشنواره است و از همین جا از همه افراد می خواهم در این راه به ما کمک کنند و اسناد و آرشیو خود را در اختیار مرکز اسناد جشنواره قرار داده و ما را در تکمیل آن راهنمایی کنند.

پژمان بازغی و محمد سلوکی، مجری های افتتاحیه و اختتامیه جشنواره از طریق پیام ویدیویی با دست اندرکاران جشنواره صحبت و از عوامل جشنواره و مردم اصفهان تشکر کردند.

آیین سپاس از دست اندرکاران و عوامل اجرایی جشنواره، پس از هفت سال برگزار شد.

در پایان این مراسم از مدیران و اعضای کمیته های مختلف، دست اندرکاران و عوامل اجرایی جشنواره نیز تقدیر شد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است