روز سینماهای خانه هنر اروپا برگزار می‌شود/ کارگاه فیلمسازی با حضور کریستین برویر | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۳۶

روز سینماهای خانه هنر اروپا برگزار می‌شود/ کارگاه فیلمسازی با حضور کریستین برویر

روز سینماهای خانه هنر اروپا با همکاری موسسه هنروتجربه سینمای ایرانیان و سفارت آلمان برگزار می‌شود.

هنروتجربه

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی موسسه سینمایی هنر و تجربه، «روز سینماهای خانه هنر اروپا» ۲۱ مهر به همت «هنر و تجربه» همزمان در خانه هنرمندان ایران، پردیس سیتی سنتر اصفهان، پردیس گلستان شیراز، پردیس ستاره باران تبریز، پردیس هویزه مشهد، سینما لبخند کیش، تماشاخانه پارس کرمان و پردیس اکومال کرج برگزار می‎شود. در این روز فیلم «محوشدگی» به کارگردانی فاتح آکین به نمایش درمی‎آید.

کریستین برویر مدیرعامل کنفدراسیون بین‌المللی سینمای هنری مهمان ویژه این برنامه است که در دو نشست کارگاه فیلمسازی با موضوع فیلم هنری از تولید تا اکران به همراه فیلمسازانی از سینمای ایران شرکت می‎کند. این کارگاه‌ها ۲۱ مهر در خانه هنرمندان ایران و ۲۲ مهر در پردیس سیتی سنتر اصفهان برگزار می‎شود.

گروه «هنروتجربه» سال گذشته نیز روز سینمای هنری اروپا را با نمایش فیلم «آن‌سوی امید» به کارگردانی آکی کوریسماکی و برپایی کارگاه فیلمسازی با حضور علیرضا شجاع­ نوری تهیه‎کننده سینما و کاتارینا ووپپرمن طراح تولید فیلم برگزار کرده بود.

برگزاری چنین روزی در سال ۲۰۱۶ از سوی کنفدراسیون بین‌المللی سینمای هنری(CICAE) بنیان گذاشته شد و امسال چهارمین دوره آن با عنوان «سینماهای خانه هنر اروپا ۲۰۱۹» برپا می‎شود.

کنفدراسیون بین‌المللی سینمای هنری (CICAE) در سال ۱۹۵۵ توسط انجمن‎های ملی سینماهای هنری آلمان، فرانسه، هلند و سوئیس تأسیس شد. از اهداف این کنفدراسیون می‎توان به ترغیب سینماهای هنری برای گرد هم آمدن زیر یک سقف مشترک در سطح ملی و بین المللی، کسب حمایت برای فیلم‎های هنری از طرف نهادهای دولتی، رونق توزیع فیلم‎های با کیفیت همه کشورها در سرتاسر جهان، ارتقاء نمایش فیلم‎های هنری به منظور افزایش مخاطبان و رونق تولید از طریق ابتکارات فرهنگی هدفمند اشاره کرد.

گروه سینمایی «هنر و تجربه» نیز از اعضای کنفدراسیون بین­‌المللی سینمای هنری است.

این کنفدراسیون توسط شورای اروپا به رسمیت شناخته شده‎ است و در دفتر شورای بین‌المللی تلویزیون، فیلم و ارتباطات سمعی و بصری (IFTC) یونسکو قرار دارد و عضو انجمن Media Salles است و از زمان آغاز به کار Coalition française pour la diversité culturelle در سال ۲۰۰۳ به عضویت آن درآمده است.

این کنفدراسیون همچنین با سینماهای Europa همکاری می کند و توسط سازمان‌هایی از جمله یونسکو، برنامه MEDIA اتحادیه اروپا، CNC فرانسه، FFA آلمان، DGC ایتالیا پشتیبانی می‌شود.

در حال حاضر این کنفدراسیون بیش از دو هزار سینما را در ۴۴ کشور جهان متحد کرده و دارای ۲۲ جشنواره در ۹ کشور از جهان و ۱۲ جایزه هنری سینما است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است