هزاران دلار جوایز مختلف «بازار پروژه‌های آسیایی» بوسان اهدا شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۵۹

هزاران دلار جوایز مختلف «بازار پروژه‌های آسیایی» بوسان اهدا شد

رویداد فرعی «بازار پروژه‌های آسیایی» جشنواره فیلم بوسان با پایان دادن به کار خود پروژه‌های برتر قاره کهن را معرفی کرد.

به گزارش صبا به نقل از ورایتی، امروز سه‌شنبه ۸ اکتبر، «بازار پروژه‌های آسیایی» جشنواره بین‌المللی فیلم بوسان با معرفی برگزیدگان بخش‌های مختلف به کار خود پایان داد. بر این اساس جایزه اصلی این رویداد فرعی جشنواره فیلم بوسان به ناکایی نومی، فیلمنامه‌نویس ژاپنی «توپوگرافی تنهایی» اهدا شد. جایزه این بخش ۱۵ هزار دلار و حمایت‌کننده مالی آن شهرداری بوسان است.

«توپوگرافی تنهایی» قصه زنی را روایت می‌کند که در یک کمپانی “استخدام افراد برای بازی کردن در نقش اقوام و بستگان آدم‌های غریبه” کار می‌کند. او از این روابط قلابی خود استفاده کرده و نقشه‌ای برای انتقام از پلیس، که دوستش را به قتل رسانده، می‌کشد.

در ادامه بازار پروژه‌های آسیایی جشنواره فیلم بوسان، جایزه نسبتا تازه تاسیس «MAS» بعلاوه ۲۰ هزار دلار به کمدی هیجان‌انگیز «پیک همیشه دوبار در می‌زند» از چین اهدا شد. این اثر درباره فیلمنامه‌نویسی است که کشف می‌کند شخصیت اصلی قصه‌های ترسناکش، نفس خود اوست.

جایزه «CJ Entertainment» و مبلغ ۱۰ هزار دلار که مختص پروژه بین‌المللی است به آنتونت جاداونی کارگردان فیلیپپینی درام کمدی «BoldStar» تعلق گرفت. از سوی دیگر جایزه «Lotte» و مبلغ ۱۰میلیون وون کره معادل با ۸۳۵۰ دلار که اختصاص به پروژه‌های کره‌ای دارد به بو جی-یونگ برای درام «درباره دختر» اهدا شد.

جایزه «ARTE» موسسه ArteKino فرانسه و مبلغ ۶۵۰۰ دلار نیز به درام قزاقستانی «زبان مادر» به کارگردانی ژنات آلشانووا رسید.

اش می‌فیر، کارگردان ویتنامی نیز جایزه «Sorfond» را به خود اختصاص داد که شامل دعوتنامه و بلیط هواپیما به مقصد « Norwegian South Film» در نروژ و پرزنت پروژه برای جلب حمایت مالی از این موسسه نروژی است.

فیلم ترسناک «بچه» به کارگردانی کانگ دونگ-هان از کره‌جنوبی نیز برنده جایزه «MONEFF» شد که شامل استفاده از خدمات پست‌پروداکشن به میزان ۲۰ هزار دلار است.

بنا بر گزارش مسئولان برگزاری بیست و دومین دوره «بازار پروژه‌های آسیایی»، در این دوره بیش از ۷۹۶ ملاقات میان فیلمسازان، سرمایه‌گذاران احتمالی، تهیه‌کنندگان اشتراکی و توزیع‌کنندگان صورت پذیرفته است.

بیست و چهارمین دوره جشنواره فیلم بوسان از ۳ اکتبر آغاز شده و تا دوازدهم این ماه ادامه خواهد داشت.

اشکان مزیدی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است