قهرمانان جامعه ما را لایک اینستاگرام تعیین می‌کند/ شهدا فراموش شدند | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۴۳
اشکان درویشی در گفتگو با صبا:

قهرمانان جامعه ما را لایک اینستاگرام تعیین می‌کند/ شهدا فراموش شدند

نمایش «از بان تا تان» به کارگردانی اشکان درویشی درباره شهدای چهار سرباز شهید است که با جوانان امروزی قصه آن ها را روی صحنه اجرا می کنند.

اشکان درویشی نویسنده و کارگردان نمایش «از بان تا تان» که از ۱۴ مهر در تماشاخانه سپند روی صحنه رفته است درباره ایده شکل گیری این نمایشنامه در گفتگو با خبرنگار تئاتر خبرگزاری صبا توضیح داد: ایده شکل گیری نمایشنامه «از بان تا تان» به سال ها قبل برمی گردد که در نزدیکی خانه پدری همسایه ای داشتیم که فرزند این خانواده به شهادت رسیده بود و مادر این شهید همیشه چشم انتظار آمدن فرزندشبود. داستان این چشم انتظاری همیشه در ذهن من بود تا اینکه تصمیم گرفتم روی صحنه تئاتر با دیدگاه متفاوتی آن را نمایش دهم.

وی ادامه داد: من نمایشنامه «از بان تا تان» را ۲ سال پیش نوشتم و داستان درمورد به کما رفتن مادر شهیدی است که به پای تابوت فرزندش می رود ولی متوجه می شود تابوت فرزند او نیست.

این کارگردان درباره کاراکترهای نمایش «از بان تا تان» بیان کرد: من برای اجرای این نمایشنامه از دو کمدین مطرح محمود موسوی و امید ماهر استفاده کردم که نقش های احساسی را بازی می کنند و در کنار این بازیگران مهیار حسن کمدین اینستاگرامی را دارم که نقش مدافع حرم را دارد. دلیل اصلی من برای بازی این بازیگران این بود که مخاطب با آن ها ارتباط برقرار و مفاهیم این نمایش را به درستی درک کند.

وی درباره استقبال مخاطب از نمایش «از بان تا تان» گفت: ما باید برای شهدا ارزش قائل باشیم و کار بزرگ آن ها را فراموش نکنیم من این نمایش را با هزینه شخصی خودم ساخته ام و به سفارش ارگان یا بخش خاصی ساخته نشده و خیلی خوشحالم که مخاطب با موضوع نمایش ارتباط برقرار کرده است.

درویشی در پایان با ابراز ناراحتی از نادیده گرفتن شهدا در صحنه تئاتر ابراز کرد: اولین باری که تصمیم گرفتم درباره شهید و شهادت مستند بسازم به چهار سال پیش برمی گردد چراکه حس می کنم تبلیغات مجازی جوانان ما را از قهرمانان اصلی کشورمان دور می کند و برنامه ای مانند اینستاگرام، فضای مجازی برای جوانان ایجاد کرده است تا تعداد لایک و فالورها ملاک اصلی قهرمانی برای آن ها شود.

در نمایش «از بان تا تان» هنرمندانی چون مهیار حسن، مهرداد احمدی، محمود موسوی، امید ماهر، نرگس صفدریان، مریم‌گلی، بابک نوری و هنرمندی نوجوان ساغر کیان‌راستی به ایفای نقش می پردازند. موسیقی این اثر نمایشی توسط آرش هامون اجرا خواهد شد. تهیه‌کننده، نویسنده و کارگردان نمایش «از بان تا تان» اشکان درویشی و مشاور رسانه‌ای نمایش نیز سید حسین رسولی است. این نمایش تا ۲۶ مهر روی صحنه است.

نسترن معصوم پور

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است