«خانه مینایی» موزه شد/ گشایش «موزه خیابان ولیعصر» | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۴۸

«خانه مینایی» موزه شد/ گشایش «موزه خیابان ولیعصر»

خانه مینایی با عنوان «موزه خیابان ولیعصر» عصر امروز 16 مهرماه افتتاح می شود.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، برزین ضرغامی مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران اعلام کرد: به مناسبت هفته تهران، خانه مینایی پس از پایان پروژه بازسازی و مرمت، عصر امروز  ۱۶ مهرماه با عنوان «موزه خیابان ولیعصر» افتتاح می شود.

ضرغامی ادامه داد: خانه‌ای که به نام خانه مینایی می‌شناسیم، از معدود املاک باقی مانده از منیرالسلطنه در محله منیریه است که واجد ارزش تاریخی بسیار است. این خانه سال ۱۳۸۶ به ثبت ملی رسید و بعد از سال‌ها کش و قوس و قرار گرفتن در معرض آسیب، برای حفظ و نگهداری توسط شهرداری از ورثه خریداری شد و سازمان زیباسازی شهر تهران مسئولیت بازسازی و مرمت این خانه را بر عهده گرفت.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با تاکید بر اینکه اقدامات سازمان در امر بازسازی و مرمت این خانه تاریخی آن را از خطر تخریب نجات داده است، اظهار کرد: قرار شده است امروز ۱۶ مهرماه به بهانه هفته تهران با حضور رییس شورای اسلامی شهر تهران، جمعی از اعضای شورا شهر و مدیران شهری این خانه به عنوان «موزه خیابان ولیعصر» افتتاح و درهای آن را برای بازدید عموم باز شود.

مراسم افتتاحیه خانه مینایی عصر امروز ۱۶ مهرماه ۹۸ در محل این بنای تاریخی واقع در خیابان ولیعصر، بالاتر از میدان منیریه، کوچه کریمی طینت، خانه مینایی ساعت ۱۶ برگزار می شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است