برنامه‌های طنز رادیو معرفی شد/ شوخی با مسئولان با هدف رشد و اصلاح | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۱۸

برنامه‌های طنز رادیو معرفی شد/ شوخی با مسئولان با هدف رشد و اصلاح

معاونت صدا، برنامه های طنز پاییزی این معاونت را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی معاونت صدا، برنامه‌ های «صبح جمعه با شما» و «کوی نشاط» از رادیو ایران، «خط آزاد»،«توپ» و «چوب خط» از رادیو جوان، «عصر صبا» و «صبح صبا» از رادیو صبا و «این برنامه قابل پخش نیست» از رادیو تهران به عنوان برنامه‌ های منتخب برای پخش، از طرف معاونت صدا در پاییز سال جاری معرفی شده‌ اند.

«صبح جمعه با شما» قدیمی ترین برنامه طنز رادیویی رسانه ملی در ساختار ترکیبی – نمایشی است که ماهیت آن، نقد و طنزهای اجتماعی همراه با ایجاد لحظات شاد و مفرح برای مخاطب است. عوامل برنامه، ترکیبی از چهره های شاخص، قدیمی و جوان هستند. در رویکرد تعاملی جدید برنامه، چهره های طنز استان ها به برنامه افزوده شده اند.

این برنامه با ساختار  ترکیبی – نمایشی با موضوع تفریح و سرگرمی جمعه ها ساعت ۹:۳۰ صبح به تهیه کنندگی ساجد قدوسیان و گویندگی نسیم رفیعی و ابوالفضل آقاخانی پخش می شود.

«کوی نشاط» مجموعه طنز نمایشی است که در آن بازیگران مطرح رادیو به نقش آفرینی می پردازند. موضوع نمایش های برنامه به سمت اخلاق شهروندی، رفتارهای بین فردی و نقد رفتارهای مدیریتی منعطف است. تولید طنزآهنگ هایی با نقادی موضوعات اجتماعی از دیگر بخش های این برنامه است. از جمله بخش های برنامه می توان به نشاط الشعرا، مدرسه نشاط، آقای درگیریان و بوستان نشاط اشاره کرد.

این برنامه با ساختار ترکیبی – نمایشی و با موضوع تفریح و سرگرمی پنجشنبه ها ساعت ۹ صبح به تهیه کنندگی مهدی ساعی و گویندگی ابوالفضل آقاخانی پخش می شود.

در برنامه عصرگاهی «خط آزاد» از زبان طنز کمک گرفته می شود. در تابستان امسال موضوعات برنامه بر اساس علاقه مندی جوانان برای گذراندن اوقات فراغت شان در این فصل طراحی شد. «خط آزاد» شامل قسمت های متنوعی است که در فرامتن به اهمیت تولید ملی، مشکلات جوانان، نقد رفتار جامعه، جذابیت های فرهنگی قومیت های ایران، نقد رانت خواری و فاصله نسل ها و رشد تکنولوژی اشاره کرده است.

این برنامه در ساختار ترکیبی – نمایشی، شنبه تا چهارشنبه ها ساعت ۱۷ به تهیه کنندگی حامد مرادیان و شکوفه موسوی و گویندگی فاطمه صداقتی پخش می شود.

«توپ» برنامه طنز ورزشی است که با اتفاقات و اخبار ورزشی شوخی می کند. مشارکت مخاطب با طرح پرسش در برنامه شکل می گیرد و برنامه با مجموعه ای از برنامک ها که با توجه به اتفاقات هفته ساخته شده است، تولید و پخش می شود.

شوخی با اتفاقات و حاشیه های ورزشی ایران و جهان در قالب های مختلف مانند اخبار، آگهی بازرگانی، کارشناسی، شعر، برنامک های موسیقی محور، گزارش ورزشی و نمایش کوتاه با مایه طنز به مخاطبان ارایه می شود. این برنامه نیز در ساختار ترکیبی – نمایشی پنجشنبه و جمعه ها به صورت زنده از ساعت ۱۷ به تهیه کنندگی حامد مرادیان و گویندگی اشکان صادقی پخش می شود.

در برنامه «چوب خط» دو شرکت کننده همزمان به صورت تلفنی با هم رقابت می‌ کنند. چهار داور هم در برنامه حضور دارند که سوال های مسابقه به صورت طنز و نمایشی توسط آنها پرسیده می شود و شرکت کننده تعیین می‌ کند که کدام داور سوال بپرسد. نکته مهم در این مسابقه نوع سوال هاست که به ندرت در سایر مسابقه های رادیو و تلویزیونی مطرح شده است و اطلاعات خوب و جالبی در حوزه های مختلف تاریخی، گردشگری، ایران شناسی، حیات وحش، محیط زیست و گونه های گیاهی ایران و دیگر موضوعات به شنونده ها می‌ دهد.

این برنامه در ساختار ترکیبی – نمایشی شنبه تا چهارشنبه ها ساعت ۱۴ به تهیه کنندگی منصوره توحیدلو و گویندگی حسن اسماعیل پور پخش می شود.

«عصر صبا» با داشتن بخش های شاد نظیر عصر مسابقه، عصر ازدواج، عصر فسقلی، عصر سوت و شوت و عصر کلمات، همراه با نمایش ها و مسابقه موضوعی مشاغل و ازدواج، با مشارکت مخاطبان تهیه و پخش می شود.

این برنامه در ساختار ترکیبی – نمایشی و با موضوع تفریح و سرگرمی شنبه تا چهارشنبه ها ساعت ۱۷:۳۰ به صورت زنده به تهیه کنندگی سجاد کلبادی نژاد و گویندگی امیر زنده دلان، نازنین مهیمنی و آسیه گرجی پخش می شود.

«صبح صبا» برنامه ای صبحگاهی با هدف ارایه اطلاعات علمی و فرهنگی در قالب طنز، بیان نکات اخلاقی و اجتماعی در شکل طنز و شوخی و آزاد کردن ذهن مخاطبان از گرفتاری های روزمره است و مخاطبان می توانند از طریق پیامک و تماس تلفنی با برنامه ارتباط برقرار کنند.

این برنامه در ساختار کلامی – پیامی – آوایی با موضوع اطلاع رسانی شنبه تا چهارشنبه ها ساعت ۸ صبح به تهیه کنندگی سجاد کلبادی نژاد و مژده آقا محمدی و گویندگی امیر زنده دلان پخش می شود.

«این برنامه قابل پخش نیست» با هدف نقد درست، محترمانه، مودبانه و موثر سیاسی و اجتماعی در فضایی خیالی، معایب رفتارهای مدیران را به زبان طنز و کمدی بیان می کند.

بالابردن ظرفیت نقدپذیری میان مدیران و مسئولان، شوخی با رویدادهای سیاسی و اجتماعی با هدف رشد و اصلاح، از اهداف اصلی برنامه است.

ایجاد نقدی به دور از یاس و سیاه نمایی، توهین نکردن به دیگران در نقد، نشاط و امیدآفرینی به همراه نقد، شوخی با اخبار به دور از توهین به افراد حقیقی و حقوقی، نهی از منکر مسئولان به عنوان موتور حرکت جامعه، و امر به معروف مسئولان و مردم در راستای رشد جامعه، از دیگر رویکردهاست.

این برنامه در ساختار ترکیبی – نمایشی با موضوع فرهنگی، تاریخی و ادبی شنبه ها ساعت ۱۷:۰۵ و پنجشنبه ها ساعت ۱۷:۳۰ به تهیه کنندگی نیما نعمتی زاده و گویندگی وحید رونقی پخش می شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است