«زیبایی گاهی زن است» از نقش گفتگو در رابطه می‌گوید/ انتخاب زبان برای شخصیت‌ها | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۳۶
سهراب حسینی در گفتگو با صبا:

«زیبایی گاهی زن است» از نقش گفتگو در رابطه می‌گوید/ انتخاب زبان برای شخصیت‌ها

نمایش «زیبایی گاهی زن است» به کارگردانی سهراب حسینی و تهیه‌کنندگی رامبد جوان با نگاهی تازه به موضوع رابطه می پردازد.

سهراب حسینی کارگردان و نویسنده نمایش «زیبایی گاهی زن است» که از ۲۸ شهریور در سالن ارکیده پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه رفته است در گفتگو با خبرنگار تئاتر خبرگزاری صبا درباره هدف خود برای نوشتن این نمایشنامه توضیح داد: من برای نوشتن نمایشنامه «زیبایی گاهی زن است» هدفی جز کشف ظرفیتی در زبان نداشتم و این برای من تجربه ای بود تا نسبت رابطه و زبان را به شکل یک گفتگو میان یک زن و مرد بنویسم.

وی با اشاره به بافت دیالوگ ها در نمایش «زیبایی گاهی زن است» گفت: آن چیزی که بافت دیالوگ ها را پدید می آورد انتخاب زبان نویسنده برای کاراکترها است. من قبل از نوشتن متن نمایشنامه کاراکترها را انتخاب می کنم و مبتنی بر تخیل این بازیگران، زبانی را برای آن ها انتخاب و در نهایت گفتگو بین آن ها پیش می آید درواقع این تصمیمی است که نویسنده از طریق زبان برای کاراکترها می گیرد.

این کارگردان درباره تاثیر صدای سازها روی مخاطب و مفهوم موسیقی در این نمایشنامه بیان کرد: موسیقی بخشی از روایت را در نمایش «زیبایی گاهی زن است» برعهده دارد و تکه هایی از روایت داستان توسط موسیقی و نوازنده ها و خواننده سوپرانو شکل می گیرد.

حسینی از ارتباط مخاطب با نمایش «زیبایی گاهی زن است» اینگونه گفت: ما برای مخاطب هیچ هدفی را از پیش تعیین نمی کنیم و هر مخاطبی از هر اثری مفهومی را برداشت می کند که با آن ارتباط برقرار کرده باشد و من زمانی از اجرای خود راضی می شوم که مخاطب بعد از دیدن نمایش به موضوع رابطه فکر کند.

وی در پایان درباره طراحی صحنه و ارتباط آن با موضوع نمایشنامه توضیح داد: در نمایش «زیبایی گاهی زن است» طراحی صحنه و نور برعهده جلال تهرانی است که با الهام از موضوع متن به طراحی مینیمال دکور و نور پرداخته است چراکه صحنه آن چیزی را تداعی می کند که متن آن را بیان می کند.

نمایش «زیبایی گاهی زن است» به نویسندگی و کارگردانی سهراب حسینی و تهیه کنندگی رامبد جوان و بازی هومن برق نورد و بهاره افشاری  و حضور افتخاری ویدا جوان از ۲۸ شهریور در سالن ارکیده پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه رفته است.

تعدادی دیگر از عوامل این نمایش عبارتند از: طراح صحنه و نور: جلال تهرانی، مدیر هنری: مازیار تهرانی، مجری‌ طرح: سهیل حسینی، دستیار کارگردان: سارا تنها، مدیر تولید: احمد افشارنیا، مدیران اجرا : نسرین آجرلو و شیما خاسب، مدیر صحنه: سعید قاسمی،  ایده‌پرداز و عکاس اقلام تبلیغاتی: محمد اسماعیلی، عکاس پروژه: نسیم روحانی، دبیر مسابقه عکاسی: ابراهیم حسینی، مدیر رسانه: فرنوش آبا، مشاور تبلیغات: محمدحسین سلیمانی فرد، موسیقی: علی بهلولی و سهراب حسینی، وکال سوپرانو: سپیده صیفوری، هارپ: شیده شکرابی، هنگدرام رِ مینور: علی بهلولی و شاهین دولت‌زاده، کمانچه و کمانچه آلتو: مونا سعیدی‌نیا، ویلنسل: ثمین پورآذر، ساخت دکور: حمید خوشنویس، ضبط صدا: فرشاد پاسدار (استودیو ترنج)، طراح گرافیک: سهیل حسینی،  طراح لباس: سهراب حسینی

نسترن معصوم پور

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است