مجسمه‌سازان ایرانی به سمپوزیوم مجسمه‌سازی بیروت رفتند | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۵۴

مجسمه‌سازان ایرانی به سمپوزیوم مجسمه‌سازی بیروت رفتند

دومین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی بیروت با حضور هنرمندانی از ایران، ایتالیا، مصر و لبنان آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از واحد ارتباطات و رسانه اداره کل هنرهای تجسمی، دومین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی بیروت با حضور هنرمندانی از ایران، ایتالیا، مصر و لبنان کار خود را با مراسمی در آمفی تئاتر دانشکده هنر، دانشگاه لبنان آغاز کرد.

هادی مظفری مدیر کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره حضور ایران در این سمپوزیوم گفت: دانشگاه هنر بیروت از ما دعوت کرد تا در این سمپوزیوم حضور داشته باشیم. ما هم طی رایزنی و مشورت با استادان حوزه مجسمه با سه هنرمند مجسمه ساز شامل محمدرضا ذبیح الله زاده، شهریار رضایی و مهدی سلحشور در این رویداد شرکت کردیم.

وی افزود: حضور ایران در کنار هنرمندان ایتالیا، مصر و لبنان علاوه بر معرفی بهتر هنر کشورمان باعث گفت و گو و تعامل های هنری است. در چنین رویدادهایی هنرمندان و مخاطبان می توانند در کنار یکدیگر به تبادل فرهنگی و هنری بپردازند. هنر ایران، مصر و لبنان نماینده فرهنگ شرق و هنر مجسمه سازی ایتالیا نیز که در طول تاریخ زبانزد بوده به عنوان نماینده غرب در این سمپوزیوم حضور دارند. دومین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی سنگ نیز برای مدعوین و مخاطبان، گردشگری هنری را به دنبال خواهد داشت آنها طی دیدار از شهر زیبای بیروت، خلق و پروسه ساخت آثار مجسمه را توسط هنرمندانی از چهار کشور دنیا به تماشا می نشینند.

مظفری ادامه داد: دومین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی به همت دانشگاه هنر بیروت با همکاری سفارت ایران در لبنان برگزار شده است.

همچنین در مراسم گشایش دومین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی بیروت، محمد حسنی الحاج رییس دانشکده هنر لبنان گفت: این دانشکده توانسته برای دومین سال پیاپی میزبان مجسمه سازانی از خاستگاه تمدن های بزرگ مانند ایران و ایتالیا باشد. هدف ما استفاده از تجربیات کشورهایی است که در این هنر صاحب مهارت و تجربه هستند تا بتوانیم الگوهای مناسبی را به دانشجویان رشته هنر ارایه دهیم.

عباس خامه یار رایزن فرهنگی ایران در بیروت نیز ضمن تشکر از حسن نیت و میزبانی دانشگاه لبنان به رغم وجود مشکلات اقتصادی در این کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران برای همکاری های علمی و فرهنگی میان دو کشور عزم و اراده قوی دارد.

مونیکا زکا مدیر مرکز فرهنگی ایتالیا در لبنان نیز در دیدار با هنرمندان ایرانی، سابقه تمدنی بزرگ و برخورد خوب ایرانیان را ستود.

دومین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی سنگ در بیروت با حضور هنرمندانی از ایران، مصر ،ایتالیا و لبنان از یکم اکتبر (۹مهرماه) آغاز و تا ۱۵ اکتبر (۲۳ مهر ماه ) در دانشکده هنر،دانشگاه لبنان ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است