پول فیلمسازی در اختیار ارگان‌ها و افراد خاص است/ ورشکستگی مستقل‌ها | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۰۹
مهشید افشارزاده در گفتگو با صبا:

پول فیلمسازی در اختیار ارگان‌ها و افراد خاص است/ ورشکستگی مستقل‌ها

مهشید افشارزاده می گوید هزینه تولید فیلم به قدری بالا رفته که تنها در اختیار افراد و ارگان های خاص است.

مهشید افشارزاده کارگردان و نویسنده سینما که مدتی است در حوزه سینما فعالیتی نداشته است در گفتگو با خبرنگار حوزه سینمایی خبرگزاری صبا عنوان کرد:‌ هنوز هم به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای ساخت فیلم «مردی از جنوب شهر» هستم.

وی افزود: تهیه کننده فیلم تلاش‌های زیادی برای جذب سرمایه‌گذار انجام داده اما با توجه به دستمزدهای بالای بازیگران هنوز موفق نشده است.

کارگردان فیلم «پنج ستاره» با انتقاد از دستمزد بالای بازیگران گفت: با این دستمزدهایی که بازیگران می‎‌گیرند تهیه کنندگان خصوصی دچار مشکل می‌شوند.

این نویسنده سینما با بیان اینکه چرا باید یک بازیگر ضعیف ۴۰۰ میلیون تومان بخواهد، توضی داد: این خانه از پای بست ویران است چراکه فیلمسازی فقط محدود به ارگان های دولتی شده و تهیه‌کنندگان خصوصی نمی توانند در این فضا فعالیت جدی داشته باشند.

بازیگر فیلم «بای سیکل ران» گفت:‌ چگونه انتظار داریم بخش خصوصی به فعالیت خود ادامه دهد در حالی که بخش دولتی از برخی کارگردانان و فیلم ها حمایت می کند و اکران های طولانی به آنها می دهد.

افشارزاده در پایان با بیان اینکه مجموعه های دولتی از افراد سفارش شده حمایت می‌کنند، گفت: با روند به رو به رشد دستمزد بازیگران نباید انتظاری از فعالیت بخش خصوصی داشته باشیم و معلوم نیست چه کسی این روند را در سینما به وجود آورد.

سیامک شادکام

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است