حراج نامه‌های ابوالهول سوئدی/ در خلوت گرتا گاربو چه می‌گذشت | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۲۲

حراج نامه‌های ابوالهول سوئدی/ در خلوت گرتا گاربو چه می‌گذشت

65 نامه خصوصی از گرتا گاربو ستاره منزوی هالیوود در یک حراجی به فروش گذاشته می شود.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از گاردین، گرتا گاربو بازیگر فراری از هیاهوی هالیوود در دهه ۳۰ میلادی آنچنان مرموز بود که به ابوالهول سوئدی مشهور بود.

گاربو ستاره بزرگ سینمای کلاسیک هالیوود در استکهلم سوئد بدنیا آمد. او بیشتر برای بازی در کلاسیک های «ملکه کریستینا» و «آنا کارنینا» و همینطور عبارت مشهور «می خوام تنها باشم»-دیالوگ فیلم «گرند هتل» (این جمله البته به اشتباه جوری نقش شده که گویی گاربو خارج از فیلم آن را در مورد زرق و برق هالیوود گفته است.) شناخته می شود.

حالا یک مجموعه شامل ۶۵ نامه خصوصی از گاربو افسانه ای در یک حراجی به فروش گذاشته می شود. این نامه ها نشان می دهند که ساعات تنهایی گاربوی تنها چگونه می گذشت. نامه هایی که با مداد برای دوست بزرگ تر از خودش سالکا ویرتل بازیگر اتریشی بین سال های ۱۹۳۲ تا ۱۹۷۳ در طول دوره نزدیک به چهل سال می نوشته است.

انتظار می رود این مدارک صادقانه از زندگی گاربو برای علاقه مندان به جمع آوری لوازم هنرمندان سینما ۶۰ هزار دلار قیمت داشته باشد.

در یکی از این نامه ها گاربو در سال ۱۹۳۷ به ویرتل نوشته است: من هیچ جایی نمی روم و هیچ کسی را نمی بینم. او اضافه می کند در زمانی که در هالیوود هم بوده اینگونه بوده است.

نامه های گاربو به ویرتل در گالری های حراجی سوان فروخته می شود. این نامه ها همچنین شامل دیدگاه های گاربو نسبت به تهیه کنندگان و کارگردانان نیز است.

محمدامین شکاری

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است