اجرای چهار تئاتر صحنه‌‌ای و محیطی به مناسبت «هفته ملی کودک» | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۱۸

اجرای چهار تئاتر صحنه‌‌ای و محیطی به مناسبت «هفته ملی کودک»

مرکز تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به مناسبت «هفته ملی کودک» چهار تئاتر صحنه‌ ای و محیطی روی صحنه می برد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در مرکز پارک لاله تهران در طول «هفته ملی کودک» از ۱۴ تا ۱۹ مهر سه تئاتر صحنه‌ ای و یک تئاتر محیطی برای کودکان اجرا می کند.

نمایش‌ های صحنه‌ ای «کوکوی گردن دراز» به کارگردانی محسن صفری و مهدی مقیمی اسفندآبادی، «شگفتی» به کارگردانی الکا هدایت و «بی‌ چیز» به کارگردانی مهدی فرشیدی‌ سپهر هر روز به ترتیب در ساعت ۱۷، ۱۸ و ۱۹ اجرا خواهند شد.

نمایش «کوکوی گردن دراز» به کارگردانی محسن صفری و مهدی مقیمی اسفندآبادی که اجرای آن از روز دوشنبه ۱۵ مهر آغاز خواهد شد، قصه پسری به نام پیام را روایت می‌ کند که دچار اختلال طیف اوتیسم است. خانواده‌اش از حضور او در جمع اکراه دارند، زیرا احساس می‌ کنند با بقیه بچه‌ ها متفاوت است. روزی به صورت اتفاقی پیام به همراه مادر و خواهرش وارد تمرین گروه نمایشی می‌شوند. مربی نمایش متوجه استعداد پیام شده و از مادر خواهش می‌ کند که اجازه بدهد تا پیام نیز در گروه عضو شود اما این کار مربی با مخالفت بازیگران تئاتر روبه‌رو می شود و…

نمایشنامه تئاتر «شگفتی» به کارگردانی الکا هدایت، که سپیده فلاح‌ فر بر اساس رمانی با همین نام اثر «آر. جی. پالاسیو» نوشته است، داستان پسری ناقص‌ الخلقه را روایت می کند که برای اولین بار می‌ خواهد مدرسه برود و از این که از طرف همکلاسی‌ هایش مورد تمسخر قرار گیرد، می ترسد.

نمایش «بی‌چیز» به کارگردانی مهدی فرشیدی‌ سپهر قصه سرنوشت نوجوان تن‌ پروری را روایت می کند که در اتاق خودش محبوس است. او برای ایجاد رهایی در شخصیت مجازیِ بازی محبوبش، وارد می‌شود تا خودش را هم ببیند و به حرکت درآورد.

تماشای این نمایش‌ ها در روز جهانی کودک، سه‌ شنبه ۱۶ مهر برای عموم رایگان است.

همچنین نمایش‌ های محیطی هر روز ساعت ۱۶ رو‌به‌روی مرکز تئاتر کانون و در محوطه پارک لاله اجرا خواهند شد.

«خوزه» کاری از گروه پنج هفت یک، «زندگی در اعماق اقیانوس» به کارگردانی زهرا مریدی، «گل باقالی به مدرسه می‌ رود» به کارگردانی بهناز مهدیخواه، «ماهی رنگین کمان» به کارگردانی امیرمحمد انصافی و «هفت‌‌ خوان» به کارگردانی میثم یوسفی از نمایش‌ های محیطی است که در طول هفته ملی کودک اجرا خواهد شد.

برنامه‌ های هفته ملی کودک در سال ۱۳۹۸ روزهای ۱۳ تا ۱۹ مهر در تهران و سراسر کشور از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با مشارکت سازمان‌ ها و نهادهای مختلف برگزار می‌ شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است