وزیر علوم دولت اصلاحات درباره «۴۰ کودک» کتاب نوشت | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۱۱

وزیر علوم دولت اصلاحات درباره «۴۰ کودک» کتاب نوشت

مجموعه چهار جلدی «۴۰ کودک» نوشته مصطفی معین، همزمان با روز جهانی کودک در شهر کتاب مرکزی رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری صبا، مراسم رونمایی از مجموعه ۴ جلدی کتاب «۴۰ کودک» شامل تجربیات سال‌ها طبابت مصطفی معین وزیر سابق علوم و تحقیقات در حوزه کودکان، روز دوشنبه ۱۵ مهر در شهر کتاب مرکزی برگزار می‌شود.

مصطفی معین وزیر اسبق علوم و تحقیقات، و متخصص بیماری‌های کودکان و فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی، به‌تازگی تجربه‌اش از سال‌ها طبابت در حوزه‌ کودکان را در کتاب ۴ جلدی «۴۰ کودک» گردآوری کرده که مراسم رونمایی از آن، با حضور جمعی از خانواده‌ها و کودکان و نیز اهالی رسانه و چهره‌های فرهنگی و هنری برگزار می‌شود.

یادداشت‌های این مجموعه کتاب حاصل گفت‌وگوهایی است که معین طی سالیان مختلف با بیماران کودک خود داشته، و در پایان هر بخش، نکاتی از جنبه‌ پزشکی، اجتماعی و تربیتی ذکر شده است. خاطرات و شرح تجربه‌های رئیس مرکز تحقیقات ایمونولوژی و آسم و آلرژی از چند دهه طبابت برای کودکان، بخش دیگری از این یادداشت‌ها را شامل می‌شود. تصویرگری این‌کتاب نیز توسط مجید خادمی انجام شده است.

این مجموعه به‌تازگی توسط انتشارات نقش شمسه در چهار جلد با عناوین «کودک خشن»، «رویاهای کودکانه»، «محبت‌های کودکانه» و «لطیفه‌ای از زبان عسل» به چاپ رسیده است.

مراسم رونمایی از کتاب مذکور، ۲ قسمت دارد: در بخش اول،‌ مولف مجموعه، علی‌اصغر سیدآبادی و معصومه انصاریان ضمن گفتگو با خانواده‌ها و کودکانشان، به سخنرانی می‌پردازند. بخش دوم هم رونمایی از کتاب و جشن امضای آن است که محمدصادق کرمانی، ﻏﻼﻣﺮﺿﺎ ﺟﺎﻫﺪ ﺧﺎنیکی و رودابه کمالی درقالب میزگرد گفتگوی تخصصی کودک و سلامت سخنرانی می‌کنند.

این‌ برنامه روز دوشنبه ۱۵ مهر از ساعت ۱۷ در شهر کتاب مرکزی واقع در خیابان شریعتی، نرسیده به خیابان معلم، نبش کوچه کلاته برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است