دختران بیرجند صاحب هنرستان هنرهای زیبا شدند/ نخستین هنرستان در استان | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۳۲

دختران بیرجند صاحب هنرستان هنرهای زیبا شدند/ نخستین هنرستان در استان

هنرستان دخترانه هنرهای زیبا بیرجند با حضور هنرمندان و مدیران هنری صبح شنبه 13 مهرماه افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی، هنرستان دخترانه هنرهای زیبای بیرجند نخستین هنرستان استان خراسان جنوبی است که با حضور علی اکبر صفی پور، مدیرکل دفتر آموزش و توسعه فعالیت های فرهنگی و هنری، ناصر نبی زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان جنوبی، مجید پورعیسی، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و جمعی از مدیران و هنرمندان استان افتتاح شد.

راه اندازی هنرستان دخترانه هنرهای زیبای بیرجند که در رشته های نقاشی، نمایش و سینما از مهرماه امسال فعالیت خود را آغاز کرده است، در آخرین روز از فروردین ماه سال جاری در سفر سیدمجتبی حسینی، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی، محمد اله یاری فومنی، مدیرکل سابق دفتر آموزش و توسعه فعالیت های فرهنگی و هنری و هادی مظفری مدیرکل هنری تجسمی به خراسان جنوبی و در نشستی با حضور مدیران اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی، آموزش و پرورش و دیگر نهادهای استان خراسان جنوبی به تصویب رسید.

علی اکبر صفی پور، مدیر کل دفتر آموزش و توسعه فعالیت های فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در  مراسم افتتاح این هنرستان، با بیان این که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ماموریتی با عنوان نمونه سازی در فرهنگ و هنر را در راستای کار هنرستان ها بر عهده دارد، گفت: باید الگوها و نمونه هایی را ارائه دهیم تا دیگران با تاسی گرفتن از آن ها کارهایی بهتر و فراگیرتر را انجام دهند. تلاش می شود فعالیت ها و الگوسازی هایی با عنوان هنرستان هنرهای زیبا و هنرستان موسیقی انجام شود.

صفی پور اکثر هنرمندان معاصر را فارغ التحصیلان چنین هنرستان های دانست و بیان کرد: امسال صدمین سال تاسیس هنرستان موسیقی تهران را جشن گرفتیم، این تداوم در فعالیت هنرستان ها نشان می دهد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کنار وزارت آموزش و پرورش باید برای توسعه هنرستان ها تلاش کنند.

وی به ۴۲ هنرستان فعال در کشور اشاره کرد و یادآور شد: در این زمینه مشکل کم نداریم اما از همان زمانی که مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی پیگیر راه اندازی هنرستان هنرهای زیبا در این استان شد، تلاش کردیم تا این اتفاق رخ دهد. به گفته وی پیگیری مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نشان از درک ایشان از ماموریت اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد دارد.

مدیر کل دفتر آموزش و توسعه فعالیت های فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با ابراز امیدواری برای راه اندازی هنرستان هنرهای زیبا برادران در خراسان جنوبی در آینده نزدیک، ادامه داد: برای حل مشکلات هنرستان ها نیز از بودجه های فصل ۵ می توان اختصاص داد اما همت استان را نیز می طلبد.

ناصر نبی زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در این مراسم گفت: خراسان جنوبی سابقه ای کهن در فرهنگ و آموزش دارد و بیرجند سومین شهر ایران است که در آن آموزش مدرن پایه ریزی شده است، لذا نیاز به راه اندازی هنرستان هنرهای زیبا در این استان احساس می شد و از ضرورت ها بود.

نبی زاده با اشاره به این که دایر شدن هنرستان از اهداف اصلی این اداره کل بود، ادامه داد: کار اجرایی هنرستان اکنون با ۳ رشته شروع شده است و امیدواریم سال های آینده با رشته های بیشتری فعالیت داشته باشد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، این هنرستان را بستری شایسته برای حوزه های فرهنگ و هنری استان دانست و افزود: هنرستان هنرهای زیبا امکان ارائه صحیح آموزش های هنری را به علاقه مندان فرآهم کرده است.

نبی زاده در پایان از مدیر کل دفتر آموزش و توسعه فعالیت های فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار خراسان جنوبی و  رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان به دلیل تاکید و پیگیری هایی که برای راه اندازی این هنرستان انجام داده بودند، تشکر کرد و افزود: از اداره کل آموزش و پرورش نیز قدردانی می کنیم که با وجود کمبود فضای آموزشی، درخواست ما را برای اختصاص دادن این فضا به هنرستان هنرهای زیبا پذیرفتند.

رضا یکه خانی، معاون متوسطه آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز در پایان این مراسم گفت: در این هنرستان تنها اخذ مدرک نباید ملاک باشد، بلکه اصل موضوع و محور آموزش ها، شایستگی و کسب مهارت است. از سوی دیگر دانش آموزان تحصیل کرده در رشته های فنی و حرفه ای می توانند بدون آزمون ادمه تحصیل بدهند اما شرط موفقیت ، تنها علاقه و تلاش است.

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است