پرونده شکایت از لوک بسون فرانسوی دوباره گشوده شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۴۶
ماه‌ها پس از برائت؛

پرونده شکایت از لوک بسون فرانسوی دوباره گشوده شد

با درخواست سند فن‌روی، دادگاهی در فرانسه حکم به تحقیق مجدد از لوک بسون به اتهام تجاوز داده است.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از هالیوودریپورتر، دادگاهی در فرانسه پرونده قضایی علیه لوک بسون کارگردان بزرگ سینمای فرانسه به اتهام تجاوز جنسی را دوباره گشود. این پرونده به علت درخواست شاکی یعنی سند فن‌روی دوباره باز شده است.

سند فن‌روی بازیگر فرانسوی-هلندی اولین بار شکایت خود را در ماه می ۲۰۱۸ به دادگاه برد و لوک بسون کارگردان «لوسی»(۲۰۱۴) را به تجاوز به خود در هتلی در پاریس متهم کرد. بسون تا ماه‌ها بعد مورد پرسش قرار نگرفت تا آن که اولین بار در اکتبر و دسامبر سال گذشته ماجرا در دادگاه مورد بررسی قرار گرفت؛ تحقیقاتی که چندان به طول نیانجامید و مقامات قضایی در فوریه امسال آن را به علت نبودن شواهد کافی از دستور کار خارج کردند.

حال دادگاه دیگری در فرانسه در دستوری جدید و به درخواست فن‌روی حکم به بررسی مجدد پرونده داده است. این خبر را اولین بار فرانسیس شیپنر، وکیل سند فن‌روی در توییتر خود اعلام کرده است.

از سوی دیگر وکیل لوک بسون نیز به هالیوودریپورتر گفته است که موکلش کماکان تمامی اتهامات را رد می‌کند. او گفت: ما که امیدوارم قاضی تحقیق کننده به همان نتایجی برسد که پیش از این مقامات قضایی و نیروی پلیس به آن رسیده بودند.

در زمان شکایت اول فن‌روی از لوک بسون، ۸ زن دیگر نیز گفته بودند این فیلمساز فرانسوی آنها را در طول سالیان مختلف به نحوی مورد آزار و اذیت قرار داده است.

لوک بسون ۶۰ ساله یکی از چهره‌های شناخته شده سینمای فرانسه و جهان است و ساخت آثاری چون «آبی بیکران»، «تاکسی»، «عنصر پنجم» و «لئون» را در کارنامه حرفه‌ای خود دارد.

اشکان مزیدی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است