اولویت های برنامه سازی در حوزه سلامت اعلام شد/ توجه به خود مراقبتی | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۳

اولویت های برنامه سازی در حوزه سلامت اعلام شد/ توجه به خود مراقبتی

رییس شورای سیاست گذاری سلامت با اعلام اولویت های برنامه‌سازی سلامت در رسانه ملی، از هدف گذاری تولیدهای سلامت محور خبر داد.
به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی سیما، محمدمهدی قاسمی رییس شورای سیاستگذاری سلامت رسانه ملی با اعلام اولویت های برنامه سازی در حوزه سلامت، هدف اصلی سیاست های این شورا را تبیین سبک زندگی سالم مبتنی بر الگوی زندگی اسلامی ـ ایرانی دانست و بیان کرد: توانمندسازی مردم در مراقبت از سلامت خود، خانواده و جامعه مهمترین استراتژی رسانه است.

وی ادامه داد: در بحث آموزش فردی کاهش مصرف نمک، شکر و روغن از یک سو و تشویق به افزایش حرکات بدنی و تحرک فیزیکی از سوی دیگر در دستور کار برنامه سازان قرار دارد. مدیریت استرس و خشم و افزایش گفتگو و روابط بین فردی موضوع دیگری است که در بهداشت فردی باید به آن توجه شود.

رییس شورای سیاست گذاری سلامت رسانه ملی با اشاره به وظیفه رسانه در زمینه ترویج خانواده سالم تاکید کرد: خانواده به عنوان مهم‌ترین رکن هر جامعه پایدار نیازمند آگاهی دهی و آموزش های ساختاری است به همین دلیل برنامه سازان موظفند در زمینه ترویج ازدواج به هنگام، آسان، آگاهانه و پایدار تلاشی مضاعف داشته باشند. تاکید بر فرزندآوری به هنگام و سالم از دیگر تاکید ها به عوامل تولید در شبکه های مختلف به شمار می رود.

محمدمهدی قاسمی خودمراقبتی را از مهم‌ترین اهداف سلامت در رسانه ملی توصیف کرد و افزود: رانندگی ایمن، پرهیز از مصرف دخانیات، الکل و مواد مخدر و روان گردان موضوعی دیگری است که باید در برنامه سازی ها به آن اشاره شود.

وی همچنین توجه به محیط زیست را بخشی جدانشدنی از زندگی فردی و اجتماعی دانست و بیان کرد: آموزش حفاظت از محیط زیست و مدیریت پسماندها و استفاده بهینه از منایع طبیعی نیز در بالا بردن سطح بهداشت جامعه تاثیری به سزا دارد. برنامه سازان به ویژه در حوزه مستندسازی می توانند، گام های بلندی در این زمینه بردارند.

رییس شورای سیاست گذاری سلامت رسانه ملی تشویق مردم به کسب اطلاعات سلامت و آشنایی با راهنماهای خود مراقبتی را از دیگر موضوعاتی خواند که برنامه سازان باید به آن توجه نمایند و ادامه داد: تشویق مردم به انجام مشاوره های بهداشتی و روان شناختی، مراجعه منظم به پزشک خانواده و مشارکت در برنامه های داوطلبانه برای ارتقای سلامت از دیگر توصیه های شورا به برنامه سازان است.

محمدمهدی قاسمی در پایان با شاره به اینکه آشناسازی مردم با مهارت های زندگی از وظایف اصلی صداوسیمای جمهوری اسلامی است، اظهار کرد: آشنا کردن افراد با منشور حقوق و بیمار با تاکید بر حفظ حرمت رابطه پزشک و بیمار و آشنا کردن مردم و مسئولان به نیاز سالمندان از دیگر مواردی است که باید در برنامه های رسانه بر آن تاکید شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    110/472/484/000
  • بی‌بدن
    26/214/863/000
  • سال گربه
    18/031/038/500
  • آپاراتچی
    4/245/817/500
  • پرویز خان
    3/263/887/000
  • نوروز
    3/001/113/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/962/112/500
  • آسمان غرب
    2/566/028/000