اهدای جایزه شوپارد جشنواره کن توسط ستاره چینی/ جانگ زئی جا پای دنیرو می گذارد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۲

اهدای جایزه شوپارد جشنواره کن توسط ستاره چینی/ جانگ زئی جا پای دنیرو می گذارد

به گزارش «صبا» به نقل از ورایتی، جانگ زئی بازیگر مطرح چینی عنوان «مادرخوانده» نوزدهمین دوره جوایز شوپارد را در جشنواره کن سال ۲۰۱۹ از آن خود کرد.

این بازیگر چینی با عنوان مادرخوانده، مسئولیت اهدای جایزه به بازیگران مرد و زن نوظهور را در جوایز شوپارد که در حاشیه جشنواره کن برگزار می شود، برعهده خواهد داشت.

سال گذشته دایان کروگر بازیگر فیلم «محو شدگی» این عنوان را یدک می کشید. کروگر در جشنواره کن سال ۲۰۱۸ جایزه بهترین بازیگر مرد و زن نوظهور را به جو آلوین و الیزابت دبیکی اهدا کرد.

شارلیز ترون، التون جان، رابرت دنیرو، شان پن، کیت بلانشت، جولیان مور، جود لاو، گویینت پالترو و هلن میرن در میان فهرست اهدا کنندگان این جایزه در سال های گذشته بوده اند.

از دریافت کنندگان جوان این جایزه در طول این سال ها می توان به ماریون کوتیار، ازرا میلر، شیلن وودلی، لوگان لرمن، جیمز مک‌آووی، جان بویگا و گائل گارسیا برنال اشاره کرد.

جانگ زئی هنرپیشه چینی که شهرت بین المللی اش را برای بازی در فیلم «ببر خیزان، اژدهای پنهان» کسب کرده پس از گونگ لی دومین چینی است که در طی این سالها مسئولیت اهدای این جایزه را برعهده دارد. جانگ و گونگ در فیلم «خاطرات یک گیشا» محصول ۲۰۰۵ همبازی هم بودند.

پیر لسکور رییس جشنواره کن، تیری فرمو دبیر هنری جشنواره و کارولین شوفل دبیر هنری شوپارد، مدیران برگزاری مراسم اهدای جوایز در محلی نزدیک محل جشنواره کن هستند.

شوپارد شرکت سوییسی سازنده ساعت های مچی گرانقیمت است که در طول ۲ دهه اخیر از حامیان جشنواره کن نیز بوده است.

محمدامین شکاری

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است