کودکان «منشور آینده» را به رییس سازمان هلال‌احمر اهدا می‌کنند | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۰

کودکان «منشور آینده» را به رییس سازمان هلال‌احمر اهدا می‌کنند

کودکان و نوجوانان تندیس «منشور آینده» را به رییس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر و آتش‌نشانی اهدا می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، چهاردهم مهر با فرا رسیدن دومین روز هفته ملی کودک که با عنوان «کودک، آموزش، سلامت و ایمنی» نام‌گذاری شده است ضمن برپایی همایش «ایمنی و سلامت»، «منشور آینده» از سوی تعدادی از کودکان و نوجوانان به مسئولان سازمان جمعیت جوانان هلال‌احمر و آتش‌نشانی اهدا می‌شود.

بازدید از موزه، کارگاه اطفای حریق، نمایش، قصه‌گویی، اجرای گروه سرود آتش‌نشانی و هلال‌احمر و نقاشی دیواری با حضور ۱۵ نفر از اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری از دیگر برنامه‌های این روز است که در ساختمان سازمان جوانان هلال‌احمر اجرا خواهد شد.

همچنین بر اساس جدول برنامه‌‌ها در این روز جمعی از اعضای برگزیده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مجموعه کودک آنلاین در سازمان انرژی اتمی حاضر می‌شوند.

در این روز چند نمایش محیطی نیز ویژه کودکان و نوجوانان اجرا خواهد شد. سه تئاتر «خوزه» کاری از گروه پنج، هفت، یک، «قیچی که دنبال کار می‌گشت» به کارگردانی سعید زین‌العابدینی و «گل باقالی به مدرسه می‌رود» به کارگردانی بهناز مهدیخواه در زمره این تئاترها هستند.

«خوزه» در ساعت ۱۶ روبروی مرکز تئاتر کانون در محوطه پارک لاله و ساعت‌های ۹ و ۱۷ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون اجرا می‌شود و هم‌زمان با اجرای این تئاتر در دو شیفت صبح و بعدازظهر کار دیگری با عنوان «قیچی که دنبال کار می‌گشت» در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون واقع در خیابان حجاب اجرا خواهد شد.

همچنین در این روز تئاتر «گل باقالی به مدرسه می‌رود» از ساعت ۱۰ تا ۱۱ پذیرای علاقه‌مندان در سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر خواهد بود.

بر همین اساس نمایش «شگفتی» به کارگردانی الکا هدایت و «بی‌چیز» کار مهدی فرشیدی‌سپهر نیز به ترتیب در ساعت ۱۸ و ۱۹ در مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون واقع در پارک لاله روی صحنه می‌رود.

نمایش انیمیشن سینمایی با عنوان «بنیامین» که پیش‌تر دیپلم افتخار بهترین پویانمایی را از آن خود کرده بود، در زمره دیگر فعالیت‌های تدارک دیده شده در این روز از هفته ملی کودک است. علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت ۱۷ در بنیاد سینمایی فارابی، سالن زنده‌یاد عباس کیارستمی به تماشای این فیلم بنشینند.

همچنین فیلم سینمایی «دونده» اثر ماندگار امیر نادری ساعت ۱۸ همین روز در موزه سینما برای علاقه‌مندان اکران می‌شود.

برنامه‌های هفته ملی کودک در سال ۱۳۹۸ روزهای ۱۳ تا ۱۹ مهر در تهران و سراسر کشور از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با مشارکت سازمان‌ها و نهادهای مختلف برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است