عکس‌های جشنواره «فردا» روی دیوار رفت | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۴۸

عکس‌های جشنواره «فردا» روی دیوار رفت

پنجمین جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی (فردا) در خانه هنرمندان ایران افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از ستاد خبری پنجمین جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی (فردا)،نمایشگاه عکس‌های صنعتی و تبلیغاتی پنجمین جشنواره «فردا» عصر روز جمعه ۱۲ مهرماه در خانه هنرمندان ایران افتتاح شد.

فریم‌هایی از تلاش صنعت‌گران، ماشین‌آلات صنعتی، صنایع معدن،ریلی و همچنین جاده‌ای و در بخش عکس‌های تبلیغاتی قاب‌هایی که بیشتر با محوریت محصولات غذایی روی دیوار رفته بود، آثار نمایشگاهی جشنواره «فردا» به‌ شمار می‌آید.

در اولین روز از نمایشگاه عکاسی جشنواره «فردا»، پرویز کرمی رییس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی ریاست جمهوری، بهزاد رشیدی دبیر جشنواره، مهرداد افسری عکاس، اکبر عالمی رییس هیات داوران بخش عکس، شهرام گیل‌آبادی مدیرعامل خانه تئاتر، شهرام درخشان مستندساز، محسن خان‌جهانی مستندساز، داریوش کیانی داور بخش عکس و امید پورآذر دبیر بخش عکس پنجمین جشنواره «فردا» از جمله حاضران در این مراسم بودند. 

در این نمایشگاه عکس‌های پذیرفته شده در مسابقه در بخش‌های «موضوعی راه آهن» و «صنعتی» در تالار بهار و عکس‌های بخش‌های «تبلیغاتی» و «دانشجویی» در گالری استاد نامی به نمایش گذاشته شده است.

عکس تبلیغاتی باید فرصت بی اطلاعی را از مخاطب بگیرد

اکبر عالمی رییس هیات داوران بخش عکاسی، در حاشیه برگزاری این نمایشگاه، ضمن ابراز خرسندی از نمایش عمومی عکس‌های بخش مسابقه گفت: برگزاری این نمایشگاه اتفاقی خوبی است، اما با آرزوهای من فاصله دارد. از نظر من عکس‌های تبلیغاتی باید فرصت بی‌اطلاعی را از مخاطب بگیرد. در نمایشگاه، مخاطب یک لحظه از جلوی عکس رد می‌شود، بنابراین عکس‌ها باید به شکلی باشد که در نگاه اول با مخاطب ارتباط برقرار کند و او را وادار کند به عکس‌ها توجه عمیق داشته باشد.

وی افزود: نمایش عمومی عکس‌های حاضر در مسابقه در کنار جشنواره می‌تواند برای جوانان ایجاد انگیزه کند و آن‌ها را تشویق و کنجکاو کند تا درباره عکاسی صنعتی و تبلیغاتی که بخشی از ۱۱۴ گونه شاخه عکاسی است، متمرکز شوند.

عالمی در پایان گفت: جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی(فردا) در سابقه پنج ساله‌ای که دارد به‌ نظرم پیشرفت خوبی داشته است، اما برای سال‌های بعد باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

جشنواره‌ای کاربردی

مجید رجبی‌معمار، مدیرعامل خانه هنرمندان هم در حاشیه بازدید از این نمایشگاه، جشنواره «فردا» را یک جشنواره کاربردی دانست و اظهار کرد: خواسته یا ناخواسته تحریم‌های اقتصادی فضایی را در کشور ما ایجاد کرده است که باید از آن حسن استفاده را برد. در کشور ما علاوه بر صنعت، ظرفیت‌های بومی و ملی گوناگونی وجود دارد و شرایط اقتصادی، اجتماعی و حتی فرهنگی ما نیاز به چنین فعالیت‌هایی دارد که در نهایت منجر به رابطه بین هنر و اقتصاد می‌شود.

مدیرعامل خانه هنرمندان دلیل همکاری و همراهی با جشنواره را چنین توضیح داد: جشنواره «فردا» یک وجه هنری دارد و به خاطر همین وجه هنری، خانه هنرمندان با این رویداد همکاری کرده است. ما در بخش عکس امکان برگزاری نمایشگاه را فراهم کرده‌ایم و سالن‌های استاد شهناز و استاد ناصری را به نمایش فیلم‌های حاضر در جشنواره اختصاص دادیم.

رجبی معمار در پایان یکی دیگر از دلایل همکاری با جشنواره «فردا» را کاربردی و تاثیرگذار بودن آن عنوان کرد که می‌تواند تاثیر هنر را در خودکفایی و امیدافزایی میان جوانان بالا ببرد.

نمایشگاه عکس جشنواره «فردا» تا روز ۱۴ مهر در خانه هنرمندان برای بازدید عموم دایر است.

انتهای پیام/

 

 

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است