روزبه بمانی: زنِ امروزی جسور و مستقل را به ترانه‌ها بیاورید | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۱۳

روزبه بمانی: زنِ امروزی جسور و مستقل را به ترانه‌ها بیاورید

جلسه ترانه خوانی «خانه ترانه» و نقد ترانه قطعه «اسمت که میاد» سروده روزبه بمانی عصر روز پنجشنبه 11 مهر در سالن «سرنا» برگزار شد.

به گزارش خبرنگار موسیقی خبرگزاری صبا، عصر روز پنجشنبه ۱۱ مهر ماه جلسه هفتگی ترانه خوانی و نقد ترانه «خانه ترانه» با اجرای روزبه بمانی شاعر، ترانه سرا و خواننده موسیقی پاپ در سالن «سرنا» برگزار شد.

این جلسه «خانه ترانه» در دو بخش برگزار شد.

در ابتدای جلسه بمانی از کارآموزان دعوت کرد تا روی صحنه بیایند و ترانه های خود را بخوانند.

در بخش اول جلسه، کارآموزان ترانه روی صحنه آمدند و ترانه خود را خواندند و ترانه هایشان مورد نقد قرار گرفت.

علیرضا آذر، حسین پورقلی، احسان رعیت، رضا طالبی، امیر توده فلاح، حمیدرضا صمدی، علی ایلیا، رویا دیژن، مهدی ایوبی، امیرحسین مساح، هماسعادت، حسن علیشیری، پرسا مقدس و یاحا کاشانی منتقدان حاضر در این جلسه «خانه ترانه» بودند که به نقد آثار کارآموزان پرداختند.

روزبه بمانی نیز علاوه بر اجرای این جلسه برخی از آثار را نقد کرد.

در بخشی از نقد ترانه ها، بمانی درباره نقش زن در ترانه های معاصر سخن گفت و بیان کرد: من معتقدم که ترانه سراهای خانم باید تابوشکنی کرده و جسارت خود را در سرودن ترانه بالاتر ببرند و از قالب زنی که همیشه مورد ظلم قرار گرفته و منفعل بوده است خارج شده و تعریف زن امروزی با جسارت و مستقل را به فضای ترانه خود بیاورند.

در بخش دوم جلسه ترانه خوانی و نقد، ترانه قطعه «اسمت که میاد» سروده روزبه بمانی با حضور حسن علیشیری ترانه سرا و محمد ناصحی منتقد، منتقدان این جلسه «خانه ترانه» نقد و بررسی شد.

منتقدان ترانه این اثر را نقد کردند و درباره فضای جدیدی که بمانی به آن وارد شده است و تجربه ترانه جدید به دور از توصیف های معمول و وارد شدن به فضای شخصی در ترانه بحث کردند.

جلسات «خانه ترانه» هر دو هفته یکبار برگزار می شود.

عکس کنار خبر از فائزه یگانه است.

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است