تنها تصویر مشترک ونسان ون‌گوگ و برادرش رونمایی شد/ کشف یک هویت | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۰

تنها تصویر مشترک ونسان ون‌گوگ و برادرش رونمایی شد/ کشف یک هویت

به گزارش «صبا» به نقل از آرت‌ نیوزپیپر، این روزها طراحی اولیه لوسین پیسارو که تنها تصویر به جا مانده از برادران ون‌گوگ با یکدیگر است در نمایشگاه تیت بریتانیا به نمایش درآمده است.

طراحی اسرارآمیز لوسین پیسارو که این روزها به نمایشگاه ون‌گوگ در تیت بریتانیا قرض داده شده تنها تصویری است که از تئو و ونسان ون‌گوگ در کنار هم به جا مانده است.

در این تصویر تئو با یک کلاه سیلندری در حال گفتگو با برادرش ونسان است. ونسان هم در این طراحی دستانش را روی سینه اش گذاشته و با حالتی تدافعی نشسته است.

لوسین پیسارو که طرح این ۲ مرد را در پاریس در سال ۱۸۸۷ کشیده پسر کامی پیسارو نقاش امپرسیونیست قرن نوزدهم است.

لوسین پیسارو سال ۱۹۴۴ درگذشت. او هیچگاه در دوران حیاتش این نقاشی را جایی نمایش نداد. این نقاشی که سال ۱۹۵۸ برای اولین بار به نمایش گذاشته شد این روزها بعد از بیش از چند دهه دوباره به نمایش گذاشته می شود.

در طول این سال ها هویت ونسان ون‌گوگ که در سمت چپ تصویر قرار دارد آشکار بوده اما شناسایی هویت مرد سمت راست تصویر بسیار دشوار بوده است، با این حال با توجه به دیگر نقاشی های موجود از تئو ون‌گوگ برادر وینست، گمانه زنی می شود که این طرح متعلق به تئو است. هرچند شک هایی هم وجود دارد مثل اینکه گفته می شود در اکثر تصاویر موجود از تئو برخلاف این تصویر او دارای ریش و سبیل بلند است. 

با این حال به گفته کالین هریسون رییس ارشد موزه هنر غرب، گرچه شناسایی قطعی تئو مشکل است اما محتمل ترین پیشنهاد برای نفر دوم، تئو برادر ونسان ون‌گوگ نقاش نامدار است.

محمدامین شکاری

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است