حواشی «جوکر» پای پلیس فدرال آمریکا FBI را هم به معرکه کشاند

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از هالیوودریپورتر، اداره پلیس فدرال ایالات متحده آمریکا موسوم به «FBI» بر تمام مطالب آنلاینی که پیرامون فیلم «جوکر» منتشر می‌شود، اشراف اطلاعاتی دارد.

بنا بر خبری که این سازمان منتشر کرده است، FBI با پایش فضای مجازی، در پی یافتن تهدیدهایی است که حول و حوش فیلم تازه اکران شده «جوکر» سر برآورده است. بنا بر این گزارش تا کنون تهدید‌های گوناگونی نیز شناسایی شده‌اند، اما هیچکدام از آنها جدی تلقی نشده‌اند.

این سازمان در بیانیه خود گفته است: رویه استاندارد ما اجازه نمی‌دهد در مورد نحوه کار و سیستم‌های هوشمند مورد استفاده، اظهار نظر کنیم اما FBI در مورد این نظارت آنلاین با دیگر نهاد‌های قانونی و شرکای بخش خصوصی در هماهنگی است. با این حال و مانند همیشه از عموم جامعه می‌خواهیم هوشیار بوده و موارد مشکوک احتمالی را به پلیس خبر دهند.

روز پنجشنبه 3 اکتبر خبری در شبکه ABC منتشر شد مبنی بر اینکه FBI در رابطه با فیلم «جوکر»  از ماه می گذشته تهدیدات بالقوه گوناگونی همچون تیراندازی‌های بی‌هدف و کشتار دسته‌جمعی را در شبکه‌های اجتماعی شناسایی کرده است. بر اساس بولتنی امنیتی که ABC بدان دست یافته بود مشخص شد بعضی از این تهدیدها در قالب گروهی مجازی با نام «جامعه عزب‌های غیرارادی» و با شکل و شمایل دلقک‌ها بوده است. FBI از دادن هر گونه پاسخی در رابطه با این بولتن داخلی اجتناب کرده است.

شایان ذکر است مقامات مسئول در سراسر ایالات متحده آمریکا تصمیم گرفته‌اند در هنگام اکران فیلم سیاه و درجه R «جوکر»، ماموران پلیس بیشتری را در محدوده سالن‌های سینما مستقر کنند. چندی پیش نیز خبری منتشر شد مبنی بر اینکه سینماداران برای امنیت بیشتر مخاطبان خود در هنگام اکران «جوکر»، از ورود افراد با لباس مبدل به داخل سالن جلوگیری خواهند کرد. این فیلم همچنین در سالن سینمای در کلرادو که تیراندازی‌های سال 2012 در آن به وقوع پیوست اکران نخواهد شد؛ کشتاری دسته جمعی در هنگام اکران فیلم «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» از مجموعه بتمن که به مرگ 12 نفر و مجروحیت ده‌ها نفر منجر شد.

«جوکر» به کارگردانی تاد فیلیپس و بازی خواکین فینیکس، داستان مردی به نام آرتور فلک است که از اختلالات روانی و تنهایی رنج می‌برد. او که از سمت جامعه خود طرد شده است هویت دیگری به خود گرفته و به یک جانی آدمکش بدل می‌شود.

اکران عمومی «جوکر» از امروز 4 اکتبر آغاز می‌شود.

اشکان مزیدی

انتهای پیام/