«درخت گردو» با مشارکت ترکیه ساخته شد/ توافق با مجارستان | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۳۱
علی نوری اسکویی در گفتگو با صبا:

«درخت گردو» با مشارکت ترکیه ساخته شد/ توافق با مجارستان

علی نوری‌اسکویی درباره آخرین وضعیت انیمیشن «آبتین» و فیلم «درخت گردو» و تولید فیلمی با همکاری مجارستان صحبت کرد.

علی نوری اسکویی تهیه کننده و کارگردان درباره آخرین وضعیت تولید انیمیشن «آبتین» در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا عنوان کرد: این انیمیشن در حال حاضر در مرحله انیمیت است و ما یک پروسه تولید سنگینی را با همکاران کره ای خود پشت سر می گذاریم و فکر می کنم تا یک سال دیگر درگیر ساخت این انیمیشن باشیم.

وی افزود: سعی می کنیم با پیش بینی های خودمان و برنامه ریزی های کارگردان کره ای سرعت بیشتری به روند تولید انیمیشن «آبتین» بدهیم.

این کارگردان درباره روند تولید انیمیشن «آبتین» تشریح کرد: کارهای پیش تولید این انیمیشن مشترک در دو کشور ایران و کره جنوبی بود و قسمتی هم در کشور ترکیه انجام شد اما بخش اصلی تولید کاملا در ایران در حال انجام است ولی کمک هایی از سوپروایزهای کره ای در این زمینه می گیریم و البته مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی با حمایت مالی در بخش ایران در کنار پروژه قرار گرفته است، هم چنین قسمت اعظمی از مراحل پس از تولید در کشور کره جنوبی انجام خواهد شد. امیدوارم تا اوایل سال دیگر مرحله انیمیت را تمام کنیم و طبق پیش بینی هایی که انجام شده فکر می کنم فیلم سینمایی «آبتین» در جشنواره ملی فیلم فجر سال آینده حضور خواهد داشت و بعد از آن به سراغ نمایش های بین المللی می رویم.

وی افزود: انیمیشن «آبتین» از این لحاظ برای من جالب است که این کار می تواند خیلی برای مخاطبان کودک و نوجوان ما جذاب باشد اما جدای از این نکته این انیمیشن به بخشی از تاریخ باستانی ایران و فرهنگ قدیمی کره می پردازد و باعث آشنایی مخاطبان با تاریخ کهن ایرانی می شود. هم چنین گروه کره ای به دلیل علاقه ای که به فرهنگ ایرانی دارند با راهنمایی های بسیاری به ما در تولید این انیمشین کمک می کنند، امیدوارم به زودی تولید این فیلم تمام شود و روی پرده نقره ای سینما به نمایش درآید.

نوری اسکویی هم چنین درباره آخرین وضعیت فیلم لایواکشن «درخت گردو» هم توضیح داد: یکی دو هفته ای است که پس‌تولید فیلم سینمایی «درخت گردو» که تولید مشترک دو کشور ایران و ترکیه است تمام شده است. این فیلم به تهیه کنندگی مشترک من و فایسال سویسال تهیه کننده معروف ترکیه ای و همکاری بنیاد سینمایی فارابی تولید شده است و به احتمال زیاد اولین رونمایی از آن در جشنواره برلین باشد و بعد از آن سراغ اکران بین المللی و داخلی این فیلم می رویم.

کارگردان فیلم «رهایی از بهشت» درباره موضوع فیلم «درخت گردو» تشریح کرد: این فیلم مضمونی اجتماعی دارد و درباره زندگی یک نویسنده است که مدتی در کار نوشتن دچار نقص و تنگا شده و دیگر نمی تواند داستان های قدرتمندی را خلق کند. در کنار این قصه، موضوع های جانبی خیلی مهمی را درباره مسایل اجتماعی کشور ترکیه در این فیلم روایت کرده ایم.                                                                                                       

این فیلمساز با بیان آنکه تمام بازیگران این فیلم اهل کشور ترکیه هستند، اظهار کرد: این فیلم با همکاری دو کشور ایران و ترکیه تولید شده و تمام فیلمبرداری در کشور ترکیه بوده است. پیش تولید این کار زمستان سال گذشته آغاز شد و به علت آنکه زمان این فیلم دوساعت است و مسائل فنی آن بسیار سخت و زمان‌بر بوده تا یک- دو هفته پیش درگیر مرحله پس از تولید فیلم «درخت گردو» بودیم.

نوری اسکویی در پایان درباره فیلم دیگری که قرار است با همکاری کشور مجارستان تولید شود، توضیح داد: قرار است یک فیلم سینمایی با همکاری کشور مجارستان تولید کنیم که فعلا بر سر فیلمنامه با تهیه کننده مجاری به توافق رسیده ایم و احتمالا این فیلم تولید مشترک دو کشور ایران و مجارستان خواهد بود.

عوامل فیلم «درخت گردو» عبارتند از نویسنده و کارگردان: فایسال سویسال، تهیه کنندگان: علی نوری اسکویی و فایسال سویسال، تدوین: مصطفی خرقه پوش، صداگذاری: محسن روشن و محمد جواهری زاده، موسیقی: پیام آزادی، مدیر جلوه های ویژه: یاسین الله دادیان، گرافیک و پوستر: نسیم همتی، کالرگریدینگ و تصحیح رنگ: هوتن حق شناس.

ریحانه مقدم

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است