فهرست فیلم‌های بخش کلاسیک‌های ونیز ۲۰۲۲ اعلام شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۲۹

فهرست فیلم‌های بخش کلاسیک‌های ونیز ۲۰۲۲ اعلام شد

فهرست فیلم های بخش کلاسیک های ونیز دوره هفتاد و نهم اعلام شد.

به گزارش صبا به نقل از اسکرین دیلی، بخش کلاسیک ونیز بعد از دو سال دوری به دلیل همه گیری کرونا بار دیگر به جشنواره ونیز برمی گردد.

در این دوره از جشنواره ۱۸ فیلم در بخش کلاسیک ها از سوی فستیوال انتخاب شده است که از شناخته شده ترین آنها می توان به «قضیه» پیر پائولو پازولینی و «یک مرغ در باد» یاسوجیرو اوزو اشاره کرد. فیلم «یک مرغ در باد» اوزو یکی از سه فیلم ژاپنی این دوره بخش کلاسیک های ونیز است. دو فیلم ژاپنی دیگر این بخش «آرزوهای عمیق خدایان» ساخته شوهی ایمامورا و فیلم یاکوزایی «برند برای کشتن» سیون سوزوکی هستند.

آخرین فیلم ژان اوستاش با عنوان «عاشقانه های کوچک من» نیز یکی دیگر از فیلم های شاخص بخش کلاسیک های این دوره جشنواره است. در ماه های گذشته یکی دیگر از فیلم های اوستاش نیز در بخش کلاسیک های کن حضور یافته بود.

«ترزای دزد» با بازی مونیکا ویتی به کارگردانی کارلو‌ دی پالما، «گوش» ساخته کارل کاچینا، «برادر کوچک» ساخته بختیار خدا نظروف، «ترزا و ایزابل» ساخته رالی متزگر، «شطرنج بازان» ساخته ساتیا جیت رای، «قدم زدن در رم» ساخته دینو ریسی دیگر فیلم های شاخص این بخش را شامل می شوند.

جشنواره ونیز قرار است بین روزهای ۳۱ آگوست تا ۱۰ سپتامبر برگزار شود. ریاست هیات داوران این دوره را جولیان مور برعهده دارد. لیلا حاتمی بازیگر ایرانی نیز یکی از اعضای هیات داوران جشنواره است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است