ویژه‌برنامه دعای عرفه ۱۸ تیرماه از شبکه‌های استانی سراسر کشور پخش می‌شود | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۰۳
قائم مقام سیمای استان‌ها در گفتگو با صبا:

ویژه‌برنامه دعای عرفه ۱۸ تیرماه از شبکه‌های استانی سراسر کشور پخش می‌شود

قائم مقام سیمای استان‌ها گفت که ویژه‌برنامه‌های پخش زنده قرائت دعای عرفه، عصر روز شنبه 18 تیرماه روی آنتن مراکز استانی می‌روند.

فرشید شکیبا قائم مقام سیمای استان‌ها در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا با اشاره به ایام ذی‌الحجه و مناسبت‌های این ماه اظهار کرد: عرفه ازجمله روزهای مهم برای مسلمانان در این ماه است و بر این اساس برنامه‌های مختلفی در اقصی نقاط کشور همزمان با روز عرفه برگزار می‌شود.

وی افزود: شبکه‌های استانی در کنار شبکه‌های سراسری، پوشش رسانه‌ای گسترده نیایش‌ها و برنامه‌های قرائت دعای عرفه در شهرهای مختلف را انجام می‌دهند و سهم مهمی در نمایش حداکثری حضور آحاد مختلف مردم در این مراسم دارند.

قائم مقام سیمای استان‌ها با بیان اینکه ویژه‌برنامه روز عرفه از سیمای مراکز به صورت زنده روی آنتن می‌رود، گفت: بر این اساس ویژه برنامه شبکه آبادان از ساعت ۱۷:۳۰ و از مسجد جامع خرمشهر، برنامه سیمای آذربایجان شرقی از ساعت ۱۷ و در چهار قاب از جوار شهدای گمنام، گلزار شهدای تبریز، حرم امامزاده سید حمزه(ع) و مسجد شهید مدنی و همچنین برنامه شبکه آذربایجان غربی ساعت ۱۸ از مصلی ارومیه پخش خواهد شد.

وی ادامه داد: سیمای مراکز اردبیل، اصفهان، البرز و ایلام هم ویژه برنامه‌ پخش زنده قرائت دعای عرفه را از حوالی ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۸:۳۰ و به ترتیب از مهدیه اردبیل، گلستان شهدا، بقعه امامزاده طاهر(ع) و مزار شهدای گمنام شهر ایلام پخش می‌کنند.

شکیبا به ویژه برنامه سیمای مرکز بوشهر در روز عرفه اشاره و ابراز کرد: این برنامه از مصلی شهر و رأس ساعت ۱۷:۳۰ شروع خواهد شد.

قائم مقام سیمای استان‌ها گفت: در استان چهارمحال و بختیاری هم سیمای این مرکز ویژه برنامه‌ای را از ساعت ۱۷:۱۵ و از مصلی امام خمینی(ره) روی آنتن می‌برد همچنین پخش دعای عرفه از حرم مطهر علی بن موسی الرضا(ع) هم از ساعت ۱۶ و توسط سیمای مرکز خراسان رضوی صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در استان‌های خراسان شمالی و جنوبی هم برنامه‌ای پخش زنده دعای عرفه رأس ساعت ۱۷ آغاز می‌شود. این برنامه در خراسان شمالی از روستای زیارت و حرم امامزاده سید عباس(ع) و در خراسان جنوبی از بقعه امامزادگان شهدای باقریه روی آنتن می‌رود.

شکیبا با بیان اینکه گلزار شهدای بندرعباس، مکانی است که ویژه‌برنامه زنده روز عرفه سیمای مرکز خلیج از آنجا روی آنتن می‌رود، گفت: در خوزستان، زنجان، سمنان و سیستان و بلوچستان هم به ترتیب ویژه برنامه‌ای از مقام صاحب‌الزمان شوشتر، حسینیه اعظم، مصلی نماز جمعه سمنان و آستان شهدای گمنام پخش می‌شود و زمان شروع آنها نیز ۱۵ تا ۱۶ خواهد بود.

قائم مقام سیمای استان‌ها با اشاره به ویژه‌برنامه روز عرفه مرکز فارس که از حرم مطهر شاهچراغ(ع) پخش خواهد شد، افزود: در مرکز قزوین هم این برنامه از مسجدالنبی روی آنتن می‌رود و زمان پخش هر دو برنامه هم ساعت ۱۷ خواهد بود.

وی تشریح کرد: سیمای مرکز قم برنامه خود را از ساعت ۱۷ و از حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) پخش می‌کند و مهدیه سنندج هم جایی است که ویژه برنامه زنده روز عرفه سیمای مرکز کردستان از آنجا پخش خواهد شد.

شکیبا با بیان اینکه مراکز کرمان، کرمانشاه و کهگیلویه و بویراحمد هم ویژه‌برنامه‌های این روز را رأس ساعت ۱۸ روی آنتن می‌برند، گفت: فاطمیه چترود، مرز خسروی و تبه نورالشهدای یاسوج، مکان‌هایی هستند که سیمای این مراکز برنامه‌های زنده روز عرفه را با استقرار تیم‌های پخش سیار تدارک دیده‌اند.

قائم مقام سیمای استان‌ها تشریح کرد: در مراکز کیش، گلستان و گیلان هم این برنامه در ساعت‌های ۱۶ و ۱۸ به ترتیب از مسجد امام حسن مجتبی(ع)، حرم امامزاده عبدالله(ع) گرگان و در گیلان از مصلی امام خمینی(ره)، گلزار شهدای حرم در شهر آستانه اشرفیه و فاطمه اخرا روی آنتن خواهد رفت.

وی عنوان کرد: مصلی الغدیر خرم آباد، مصلی بابل و مصلی بیت‌المقدس اراک، سه مکانی هستند که سیمای مراکز لرستان، مازندران و مرکزی، برنامه روز عرفه را از آنجا و رأس ساعت ۱۶ پخش می‌کنند.

شکیبا افزود: سیمای مرکز همدان برنامه روز عرفه را ساعت ۱۷ از حسینیه امام خمینی(ره) و مرکز یزد هم ساعت ۱۷:۳۰ از آستان مقدس امامزاده سید جعفر محمد(ع) روی آنتن می‌برند.

قائم مقام سیمای استان‌ها در پایان بیان کرد: از جمله عناوین برنامه‌های پخش زنده قرائت دعای پرفیض عرفه در شبکه‌های استانی هم می‌توان به عید بندگی، از دور سلام، میقات و عرفان ناب اشاره کرد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است