اهدای گواهینامه درجه یک هنری در رشته «شعر» به یوسفعلی میرشکاک | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۰۸

اهدای گواهینامه درجه یک هنری در رشته «شعر» به یوسفعلی میرشکاک

مديران صندوق اعتباري هنر با حضور در منزل يوسفعلي ميرشکاک گواهينامه درجه يک هنري در رشته «شعر» را به اين شاعر و نويسنده اهدا کردند.
به گزارش صبا، نیکنام حسینی پور مشاور مدیرعامل و مسلم کریمی معاون اعضا صندوق اعتباری هنر، به‌مناسبت روز قلم امروز چهارشنبه ۱۵ تیرماه به نمایندگی از سید مجید پوراحمدی مدیر عامل صندوق اعتباری هنر به دیدار یوسفعلی میرشکاک شاعر، نویسنده و طنزپرداز کشور رفتند و گواهینامه درجه یک هنری در رشته «شعر» را به او اهدا کردند.
حسینی پور در این دیدار ضمن تبریک روز قلم به این شاعر و نویسنده گفت: آقای میرشکاک از شاعران نسل اول انقلاب اسلامی هستند که در شکوفایی ادبیات انقلاب و دفاع مقدس نقش به‌سزایی داشتند.
وی اظهار کرد: مقام معظم رهبری توجه ویژه ای به شعر و ادبیات دارند و ایشان همواره بر اهتمام ویژه به رشد و اعتلای زبان فارسی تأکید کرده اند. نویسندگان و شعرای متعهدی چون شما مورد توجه ویژه رهبر انقلاب قرار دارند. بی شک عرصه فرهنگ و ادبیات پشتوانه هویت ملی ماست و شما جایگاه بالایی به کلام و شعر فارسی داده اید.
مسلم کریمی نیز با ابلاغ سلام مدیرعامل صندوق اعتباری هنر به این شاعر بیان کرد: بی‌تردید تکریم بزرگان و نامداران عرصه فرهنگ و هنر از رویکردهای مهم صندوق اعتباری هنر است. امیدواریم در سایه حضور تأثیرگذار و مستمر استادان پیشکسوت چون شما، فرهنگ و هنر همواره در مسیر شکوفایی قرار گیرد.
معاون اعضای صندوق اعتباری هنر تصریح کرد: گواهی درجه یک هنری براساس توانایی و تجربه اصحاب فرهنگ و هنر به آنها اعطا می شود. به طور یقین شما یکی از هنرمندانی هستید که شایستگی دریافت این گواهینامه را دارید و باعث افتخار ما در مجموعه صندوق اعتباری هنر است که از امروز به جمع اعضای نامدار صندوق پیوستید.
میرشکاک نیز در این دیدار با بیان خاطراتی گفت: من روستازاده هستم. شغل پدرم کشاورز و کارگر بود اما در خانه ما همیشه پدرم شاهنامه می خواند و من در کودکی می توانستم شاهنامه بخوانم. آموزش ادبیات فارسی از سنین کودکی و بدو شکل گیری شخصیت کودک باید مورد توجه قرار گیرد. زبان فارسی هویت ماست و باید در حفظ این میراث کوشا باشیم.
این شاعر در ادامه عنوان کرد: شاهنامه یکی از مهم‌ترین آثار ادبی زبان فارسی است و همواره مورد توجه من است. در حال حاضر افزون بر نگارش کتاب «بزرگراه آل احمد» با موضوع بررسی آثار جلال آل احمد، مشغول کار پژوهشی در زمینه شاهنامه فردوسی هستم و روزهای سه شنبه سلسله جلساتی با موضوع گفتارهای شاهنامه در حوزه هنری برگزار می کنم که مورد استقبال جویندگان دانش قرار گرفته است.
میرشکاک در پایان با قدردانی از اهتمام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و صندوق اعتباری هنر در حمایت از هنرمندان و اهل قلم گفت: امیدوارم توجه بیشتری به اصحاب فرهنگ و هنر خصوصا در استان های محروم شود و هرچه بیشتر از ظرفیت هنرمندان برای بهبود ساختار فرهنگی کشور بهره گرفته شود.
انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است