شرح تمامی ابعاد کنسرت گرشا رضایی در زاهدان/ بهترین کار عذرخواهی است | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۰۵
صبا گزارش می‌هد؛

شرح تمامی ابعاد کنسرت گرشا رضایی در زاهدان/ بهترین کار عذرخواهی است

گرشا رضایی خواننده و نوازنده کشورمان دهم تیرماه 1401 کنسرتی را در زاهدان برگزار کرد که برخورد او با یکی از مخاطبان حواشی متعددی را برایش به همراه داشت.

به گزارش خبرنگار موسیقی خبرگزاری صبا، گرشا رضایی خواننده و نوازنده موسیقی پاپ جمعه دهم تیرماه ۱۴۰۱ کنسرتی را در زاهدان برگزار کرد که این اجرا حواشی زیادی را به دنبال داشت، بدین صورت که در طول کنسرت یکی از مخاطبان حاضر در سالن با صدای بلند فریاد می زند و از گرشا رضایی می خواهد که «پلی بک» نخواند.
در پاسخ به این درخواست گرشا رضایی از او می پرسد که آیا می‌دانی پلی بک چیست؟ و در مواجهه با پاسخ مثبت فرد، رضایی ادامه می‌دهد: «پسر خوبم، کوچولوی من، عمو، کلاس چندمی؟»

اما ماجرا صرفا به همین جا ختم نشد و چند دقیقه بعد گرشا رضایی مجدد همان جمله را خطاب به مخاطب حاضر در کنسرت بیان کرد و این اتفاق تا پایان اجرا چندین بار تکرار شد.

پس از جنجال های کنسرت سیستان و بلوچستان این خواننده در کنسرت دوازدهم تیرماه خود که در برج میلاد برگزار شد، نسبت به حواشی آن اجرا واکنش نشان داد و گفت: «حالا مدام داستان خاله زنکی درست کنید، خاک تو سرتون، خاک تو سرتون که انقدر کم شدید، بعضی از ما به سرمایه های فرهنگی و ورزشی این کشور به دلیل مسائل خاله زنکی حمله می کنیم، اگر پلی بک خواندن فلان خواننده خیلی زشت است، بیایید بشینید، ببینید و بشنوید. مگر کورید خاک برسرتان کند. الهی دورتان بگردم، شما را به خدا کسی اینجا این مسائل را به خودش نگیرد، فقط من خواستم به افرادی که خاله زنکی می کنند بگویم اصلا فکر نکنید که شما این حرف‌ها را می زنید و من هم یک بچه سوسول هستم و سکوت می کنم، خیر ایستاده ام.»

واکنش به این اظهارنظرها همچنان ادامه داشت تا جایی که ابوالفضل احمدزاده سرپرست معاونت حقوق عامه دادستانی مرکز سیستان و بلوچستان ۱۴ تیرماه اعلام کرد که دادستانی این مرکز مساله هتاکی را در دست بررسی قرار داده است و همچنین عبدالسلام بلوچ زاده معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان نیز در این راستا اظهار کرد: با توجه به استفاده گرشا رضایی، خواننده پاپ از الفاظ ناشایست توهین آمیز و رکیک در زاهدان موسسه کنسرت گذار برای ابلاغ تخلفات و بررسی موضوع و برخورد با متخلفان اعم از خواننده و موسسه فراخوانده شدند.

در نهایت گرشا رضایی چهاردهم تیرماه طی یک پست اینستاگرامی با توضیح دادن درباره جنجال ایجاد شده از مردم سیتان و بلوچستان عذرخواهی کرد و نوشت: «وظیفه خود دانستم که راجع به حواشی پیش آمده در این چند روز اخیر توضیحی خدمت دوستان بدهم، مدتی است که بعضی از صفحات در فضای مجازی و بعضی از اشخاص تهمت پلی بک بودن کنسرت خواننده ها را می زنند که تا حدود نود و هشت درصد من می دانم که این تهمت نارواست، شاید یک یا دو درصد چنین مساله ای وجود داشته باشد که من کتمان نمی کنم و از اکثر همکاران اطلاع دارم که برنامه هایه شان را به خوبی اجرا می کنند و اگر قرار است نقدی اتفاق بیافتد باید در یک فضای کارشناسانه توسط یک کارشناس موسیقی که کنسرت را دیده است، اتفاق بیافتد.

روز شنبه یازدهم تیرماه بود که دونفر از ابتدای برنامه شروع به شیطنت کردند و مدام من و بچه ها را تحریک و شانتاژ می کردند و نظم و فضای سالن را به هم می ریختند، زمانی که حراست سالن خواست آنها را بیرون کند من به آنها گفتم که لازم نیست و ما اینجا وظیفه مان اجرای موسیقی است، البته کسانی که به کنسرت های من می آیند، می دانند که من همیشه لحن توام با شوخی دارم و با همان لحن به فرد معترض گفتم: دوست عزیز ما در اینجا در حال اجرای برنامه هستیم و شاید فضا، فضای نقد نباشد و باید فضای بهتری را در نظر گرفت. گویا یک سوتفاهم به وجود آمده است.

من می خواهم از همین تریبون تکذیب کنم و بگویم که من خاک پای همه مردم ستمدیده سیستان بلوچستان و ایران هستم و هیچ وقت به خودم اجازه نمی دهم به مردمی که من را به جایگاهی رسانده اند که صدایم دیده شود، توهین کنم واگر سوتفاهمی ایجاد شده است، خیلی معذرت می خواهم.»

اگر لازم باشد برای این مردم تفنگ در دست می‌گیرم

البته گرشا رضایی در پانزدهم تیرماه ۱۴۰۱ در گفتگویی با مصطفی امامی در برنامه «استودیو هشت» رادیو نمایش به بیان اظهاراتی در مورد عملکرد خود در اجرایش پرداخت و گفت: من از خودم دفاع کردم، ایشان هم نماینده مردم سیستان نبوده است. مردم زاهدان آنچنان از من مهمان نوازی کردند که خجالت زده بودم و قربان صدقه مردم سیستان هم رفتم. این اتفاق جریانی است که به نظرم ابعاد گسترده تری دارد و از خارج حمایت می‌شود. این جریان بعدها می‌گوید گرشا رضایی به مردم فلان جا توهین کرد اما من توهین نکردم، من گفتم آن فرد نظم کنسرت را به‌هم نریزد. آنجا خانواده نشسته بود و طبعا باید اصول اخلاقی رعایت می‌شد.

این خواننده و نوازنده پاپ همچنین اظهار کرد: ضمن اینکه اگر سوءتفاهمی برای مردم زاهدان پیش آمده است دستشان را می‌بوسم. خاک پای همه مردم ایران هستم و اگر لازم باشد برایشان تفنگ به دست می‌گیرم و فکر نکنند ما فقط میکروفن به دست می‌گیریم.

البته باید یادآور شد که گرشا رضایی کنسرت مذکور را در ابتدای امر با چنین جملاتی آغاز کرده بود: «شما بزرگترین تمدن های تاریخ و مردم بشر هستید، سرزمین سیستان و بلوچستان اولین جایی است که در آن مدنیت وجود داشته است ما می دانیم اولین بار الکتریسیته در شهر سوخته در این سرزمین کشف شده است، پس به افتخار خودتان دست بزنید.»

در نهایت در آخرین اظهارنظرها ۱۵ تیرماه حاجی زاده مدیربرنامه های گرشا رضایی درباره حواشی کنسرت گرشا رضایی در برنامه «صباهنگ» رادیو صبا اینگونه توضیح داد: از اول اجرا آن فرد تماشاچی با طنازی و بی احترامی به عوامل اجرای کنسرت شروع به توهین کرد و نوازنده ها و خواننده را مسخره می کرد. قطعا خود فرد فیلم کامل این ماجرا را دارد. ما بارها به او تذکر دادیم و از حراست سالن خواستیم که با او برخورد کنند چون ریتم برنامه را به هم می ریخت ولی متاسفانه در برخی موقعیت ها و شهرستان ها به دلایل امنیتی و به دلیل تشویش و تشنجی که در سالن ایجاد می شود، نمی توانند با افراد برخورد کنند. در تهران اگر یک خانم روسری اش عقب برود حراست سالن به راحتی و بدون حاشیه به او تذکر می دهد ولی در برخی شهرستان ها نمی توان با تماشاچی ها برخورد کرد.

مدیر برنامه های گرشا رضایی گفت: اگر به صورت کارشناسی تمام کارهای گرشا رضایی بررسی شود، متوجه می شوید که هیچ سابقه پلی بکی در کارهایش وجود ندارد، حتی در اجراهای سازمانی با هزینه مناسب هم حتی پلی بکی وجود نداشته است.

او تاکید کرد: پشت این ماجرا و حواشی یک تیم قرار دارد و برنامه ریزی شده است. اگر فیلم کامل این اتفاق را ببینید، متوجه می شوید که این جمله ای که از گرشا رضایی منتشر شد که می گوید «خاک بر سرشان» خطابش کسانی است که به این نظام، دولت، مردم، اجتماع و هنرمندان آسیب می زنند.

مدیر برنامه های گرشا رضایی در پایان خاطرنشان کرد: ما حدس می زنیم که چه کسی پشت این ماجرا است ولی بنا به دلایلی نمی توانیم اسم ببریم و این فقط یک حدس است.

در پایان به نظر نگارنده این متن، اصل مهمی که وجود دارد این است که تمامی هنرمندان باید تحت هر شرایطی کرامت انسانی و ادب را رعایت کنند چراکه بیشتر از تخصص در حرفه مورد نظر اصالت اخلاق و کردار تقدم دارد و طبعا اساس هنر، اخلاق است و هنرمندی ماندگار می شود که اصول حرفه ای را رعایت کند.

شبنم خان مصدق

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است