یک روایت موازی از زندگی مادر و دختر در «عروسی شغال‌ها» | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۴۹

یک روایت موازی از زندگی مادر و دختر در «عروسی شغال‌ها»

فاطمه شاطری کاشی داستان رمان «عروسی شغال‌ها» را روایت یک برهه زمانی خاص از زندگی مادر و دختر دانست.

به گزارش خبرنگار ادبیات خبرگزاری صبا، «عروسی شغال‌ها» عنوان رمان فاطمه شاطری کاشی است که به تازگی به همت انتشارات هیلا به چاپ رسیده است.

فاطمه شاطری شاکری در گفتگو با صبا درباره ایده ابتدایی این رمان توضیح داد: من چندسال داستان کوتاه می‌نوشتم. پس از اینکه در جلسات خانه رمان مشهد شرکت کردم، در آنجا هرکس ایده خود را مطرح می کرد و افراد نظر خود را می‌گفتند، من هم ایده داستان کوتاهی که در ذهن داشتم مطرح کردم و دوستان گفتند که قابلیت تبدیل شدن به رمان را دارد.

او ادامه داد: مسلما برای نوشتن و ساخته و پرداخته شدن این ایده داستانی، تحقیقات اینترنتی و مطالعات زیادی انجام دادم اما پیش‌زمینه ذهنی آدم، شنیده‌هایی از گذشته، اتفاقات جامعه و تجربه زیسته من هم بسیار در نگارش این متن تاثیرگذار بود.

این نویسنده در پایان درباره خلاصه محتوایی این رمان تصریح کرد: «عروسی شغال‌ها» یک روایت موازی از زندگی یک مادر و دختر است که برهه‌ای از زندگی آن‌ها را روایت می‌کند که هردو به بن بست خوردند. این کتاب روایت دو نسل متفاوت است و به این نکته مهم توجه دارد که گذشته چه تاثیری بر آینده خواهد داشت و افراد خانواده چه نقش مهمی در آینده ما دارند.

در قسمتی از متن رمان «عروسی شغال‌ها» می‌خوانیم: بعد پیراهن گلدارم را بیرون می‌کشم. این همانی است که از تاناکورا خریده بودم و همیشه وقت‌هایی که صادق قرار بود بیاید می‌پوشیدم. صادق می‌گفت: «با این شبیه دختر آمریکایی‌ها می‌شی!» و من فکر می‌کردم شاید این لباس قبل از من مال زنی از اهالی برزیل بوده و قتی او داشته با ساز دهنی معشوقش کنار ساحل می‌رقصیده موج زده و لباسش را خیس کرده و زردی ماسه ها مانده رویش و همانجا درآورده و فردایش فروخته به دستفروش‌ها.»

«عروسی شغال‌ها» در ۱۸۲ صفحه با قیمت ۵۵ هزار تومان روانه بازار کتاب شده است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است