قاسم زارع: جامعه از اختلاس‌ها خسته است نه از فیلم‌های دفاع مقدسی! | پایگاه خبری صبا
امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۱۵
بازنمایی دفاع مقدس در آثار تصویری-7

قاسم زارع: جامعه از اختلاس‌ها خسته است نه از فیلم‌های دفاع مقدسی!

قاسم زارع معتقدست درباره دفاع مقدس ناگفته بسیار زیاد است ولی سیاست های غلط باعث سکوت درباره آنها شده است.

قاسم زارع بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا در پاسخ به این پرسش که چرا کارهای زیادی در زمینه دفاع مقدس انجام داده است، توضیح داد: به عنوان بازیگر ابتدا پیشنهادهایی در این زمینه به من شد و چون آن نقش ها را به درستی بازی کردم برای حضور در بقیه کارها نیز دعوت شدم و با تمام وجود نقش ها را ایفا کردم.

وی درباره کیفیت کارهای دفاع مقدسی در زمان حال بیان کرد: کارهایی که در گذشته انجام شده است یک سروگردن بالاتر از کارهایی است که اکنون سروصدا می کنند. کارهایی مانند «سفر به چذابه»، «دوئل» و… نمونه هایی از این دست است اما این موضوع فقط کارهای دفاع مقدسی را شامل نمی شود بلکه در ژانرهای دیگر مانند ژانر اجتماعی و… این اتفاق افتاده است.

بازیگر «اخراجی ها» افزود: اینکه در گذشته چه سیاستگذاری هایی اجرا شده و در حال حاضر چه اجرا می شود من نمی دانم چرا که من یک بازیگر هستم و سیاستگذار، پژوهشگر و یا تصمیم گیرنده نیستم اما به نظر من سیاستگذاری ها اشتباه بوده است و کسانی که در این زمینه سیاست هایی را وضع می کنند باید پاسخگوی این موضوع باشند.

زارع با اشاره به اینکه دایما افسوس گذشته را می خوریم که چرا گذشته این گونه بود و الان نیست، بیان کرد: دلیل این اتفاق به سیاستگذاری ها و ریل گذاری هایی برمی گردد که تا الان اتفاق افتاده است و به اینجا رسیده ایم و مسئولان باید جوابگو باشند که چرا به اینجا رسیده ایم و به بیراهه رفته ایم. باید مشخص شود سیاستگذاری ها اشتباه یا نگاه افراد به حوزه دفاع مقدس اشتباه بوده است.

وی با اشاره به اینکه برخوردهای بد و نابخردانه و قصه های لوث شده باعث شده است که نسل چهارم پس از انقلاب نمی خواهد از دفاع مقدس چیزی بداند و یا بشنود، عنوان کرد: به هر حال تربیت این سال ها راه را به جایی برده است که نسل چهارم دوست ندارد از دفاع مقدس حرفی بشنود و نمی خواهد زیاد درباره آن بداند در حالی که قصه زیاد داریم و ناگفته ها و مسایل پشت پرده جنگ بسیار زیاد است که باید درباره آن حرف زده شود.

بیشتر بخوانید

بازیگر «اخراجی ها» ادامه داد: اما آن قدر ارزش های دفاع مقدس را لوث کرده اند که دیگر این مفهموم جایگاه قبل را ندارد. ما فقط گفتیم فلان رزمنده در جنگ اینگونه و آنگونه شد اما به این موضوع نپرداختیم که در حال حاضر چه می کند.

زارع در پایان اظهار کرد: برخی مسایل هست که مسئولان علاقه ای ندارند زیاد درباره آنها حرف زده شود و همچنین خیلی دوست ندارند ناگفته های جنگ شکافته شود. برخی نیز خسته شدند و می گویند جامعه مایوس است و این حرف ها را نزنیم اما جامعه زمانی مایوس است که اختلاس ها را می شنود.

سپیده شریعت رضوی

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    120/288/595/500
  • بی‌بدن
    30/533/880/500
  • سال گربه
    26/041/466/500
  • مست عشق
    13/226/218/500
  • آپاراتچی
    4/625/524/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    3/954/223/000
  • آسمان غرب
    3/777/294/500
  • پرویزخان
    3/346/264/500
  • نوروز
    3/292/711/000