تنها ۲۴ ساعت برای گرفتن یک تصمیم مهم فرصت هست/ ترجمه رمان جدیدی از هارلن کوبن | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۱۱
گفتگوی صبا با محدثه احمدی؛

تنها ۲۴ ساعت برای گرفتن یک تصمیم مهم فرصت هست/ ترجمه رمان جدیدی از هارلن کوبن

محدثه احمدی مترجم رمان «کاخ کاغذی» درباره روایت تاثیرات تصمیمات افراد بر آینده خودشان و دیگران در این رمان صحبت کرد.

به گزارش خبرنگار ادبیات صبا، رمان «کاخ کاغذی» نوشته میراندا کاولی هلر با ترجمه محدثه احمدی به همت نشر آموت منتشر شد.

محدثه احمدی در گفتگو با خبرنگار صبا عنوان کرد: من همواره دنبال این موضوع بودم که سراغ ترجمه کتاب متفاوت‌تری بروم و در راستای جستجوهایی که داشتم در لیست پرفروش‌های نیویورک تایمز با این کتاب آشنا شدم و توجه‌ام را برای ترجمه جلب کرد.

او درباره محتوای داستانی این‌ رمان توضیح داد: داستان این رمان درباره خانمی است که باید در ۲۴ ساعت باید یک تصمیم مهم برای زندگی‌اش بگیرد که آیا زندگی با همسر خود را ادامه دهد یا بازگردد کنار کسی که سال‌ها او را دوست داشته و یک‌ اتفاق تلخ در کودکی موجب شده است تا از هم‌ جدا شوند.‌ در طول این ۲۴ ساعت بازگشت هایی هم‌ به گذشته داریم و حقایقی روشن می‌شود.

مترجم «فرار کن» درباره مخاطبان رمان خود اظهار کرد: فکر می‌کنم نتوانیم گروه مخاطبان خاصی برای این رمان درنظر بگیریم. کتابی است که فارغ از موضوع عاشقانه‌ای که دارد مضامین خانوادگی و تاثیرات آدم‌ها در زندگی و آینده افراد را نیز بررسی می‌کند و کمک می‌کند تا ما تصمیمات بهتری بگیریم زیرا به درستی متوجه می‌شویم که هر حرکت و تصمیم کوچکی در زندگی تاثیر زیادی روی آینده خودمان یا دیگران دارد.

احمدی خاطرنشان کرد: ترجیح من برای ترجمه‌های داستانی ژانر جنایی است اما به تازگی به حوزه داستان‌هایی که به خانواده می‌پردازند نیز علاقه مند شده‌ام.

مترجم کتاب «جنگل» در پایان از ترجمه کتاب جدیدی از هارلن کوبن خبر داد و گفت: کتاب‌های جدید هارلن کوبن را همواره پیگیری می کنیم و با مشاوره نشر آموت آن‌ها را ترجمه می‌کنیم. در همین راستا کتاب های جدید او در دست ترجمه است.

در قسمتی از متن رمان «کاخ کاغذی» نوشته شده است: «یکی از روزهای زیبای ماه ژوئیه شروع می‌شود و اِل پنجاه ساله در «کاخ کاغذی» بیدار می‌شود. اینجا خانه‌ی تابستانی خانواده است و هر سال به اینجا می‌آیند. ولی امروز صبح فرق دارد. دیشب اِل و قدیمی‌ترین دوستش جوناس، یواشکی از در پشتی بیرون رفتند و برای اولین بار در دل سیاه شب با هم خلوت کردند. حالا اِل باید طی بیست‌وچهار ساعت تصمیمش را بگیرد: این زندگی را انتخاب کند که با شوهر عزیزش پیتر ساخته است، یا سراغ زندگی‌ای برود که از کودکی خیالش را در دل می‌پرورانید، تا این‌که اتفاق غم‌انگیزی مسیر زندگی‌اش را عوض کرد. کاخ کاغذی داستانی حساس و غم‌انگیز است که به تنش میان هوس و وقار، اثرات آزار و اذیت و جنایت، و خطاهای خانواده می‌پردازد.»

این رمان همچنین تحسین پابلیشرز ویکلی را بدین شرح به همراه داشته است: «بسیار جذاب و مملو از جزئیات و فضاهای باشکوه؛ مخاطب تا آخر مجبور می‌شود به حدس زدن ادامه بدهد.»

«کاخ کاغذی» در ۴۶۵ صفحه با قیمت ۱۵۱ هزار تومان روانه بازار کتاب شده است.

ندا زنگینه

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است