طولانی‌ترین غیبت «کتاب‌باز» رقم خورد/ تغییرات اساسی در راه است؟ | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۴۶
صبا گزارش می‌دهد؛

طولانی‌ترین غیبت «کتاب‌باز» رقم خورد/ تغییرات اساسی در راه است؟

نزدیک به 14 ماه اخیر، بیشترین زمانی است که برنامه «کتاب‌باز» از آنتن دور بوده است.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، با گذشت نزدیک به ۱۴ ماه از پخش آخرین قسمت‌های «کتاب‌باز» و بیش از ۲ ماه از حرف‌وحدیث‌ها درباره حذف سروش صحت از این برنامه، تکلیف فصل جدید «کتاب‌باز» روشن نیست.

برنامه تلویزیونی «کتاب‌باز» آخرین بار در حالی در روزهای پایانی ماه رمضان ۱۴۰۰ روی آنتن شبکه نسیم رفت که بنا به خبر رسمی روابط عمومی این برنامه، قرار بود فصل ششم آن پاییز ۱۴۰۰ آغاز شود؛ اتفاقی که تاکنون نیفتاده است.

نگاهی به برنامه پخش «کتاب‌باز» از سال ۹۶ به بعد، روندی منظم را نشان می‌دهد که به نظر می‌رسد در یک سال اخیر، بر هم خورده است. این برنامه از آن زمان (ابتدای فصل دوم) که سروش صحت را به عنوان میزبان دید، طی چهار سال متوالی، همواره از شهریورماه یا مهرماه شروع می‌شد و در بهمن ماه یا اسفند ماه به پایان می‌رسید. هر فصل از این برنامه حدود ۶۰ تا ۷۰ قسمت داشت.

در سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ و با گذشت یکی دو ماه از پایان فصل‌های چهارم و پنجم، «کتاب‌باز» در دو ویژه‌برنامه شبانه، در ماه رمضان نیز روی آنتن رفت که البته در شمارش فصل‌های این برنامه، به حساب نیامدند.

این روند ثابت که نشان از یک برنامه‌ریزی مشخص برای پخش «کتاب‌باز» در سال‌های گذشته داشت، از تابستان ۱۴۰۰ بر هم خورد؛ در حالی که قرار بود «کتاب‌باز ۶» در پاییز سر از آنتن دربیاورد.

بنابراین در حالی که دوری «کتاب‌باز» از آنتن در طول بیش از ۶ سال فعالیت این برنامه، هیچ‌گاه به یک سال نرسیده بود، حالا نزدیک به ۱۴ ماه است که به درازا کشیده است. مدیران شبکه نسیم و تلویزیون نیز تاکنون پاسخی روشن درباره زمان بازگشت برنامه کتاب و کتاب‌خوانی سروش صحت نداده‌اند. آیا این زمان طولانی نشان از تغییراتی اساسی در این برنامه است یا نه؟

مصطفی قاسمیان

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است