با حذف «هنروتجربه» دیگر نمی‌دانم «باغ وحش» را کجا اکران کنم/ بازی در یک سریال | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۲۶
نفیسه زارع در گفتگو با صبا:

با حذف «هنروتجربه» دیگر نمی‌دانم «باغ وحش» را کجا اکران کنم/ بازی در یک سریال

کارگردان فیلم کوتاه «باغ وحش»که به تازگی راهی جشنواره فیلم کوتاه دوربان شده است درباره ساخت این فیلم صحبت کرد.

به گزارش خبرنگار سینمایی صبا، نفیسه زارع بازیگر، نویسنده و کارگردان که بیشتر در زمینه بازیگری شناخته شده است، این‌روزها در حال حضورهای خارجی با فیلم جدیدش در مقام کارگردان است. او که قبل‌تر تندیس بهترین کارگردانی را از جشنواره کیش برای ساخت فیلم کوتاه «لیدی» از آن خود کرد حالا با فیلم کوتاه جدیدش که «باغ وحش» نام دارد راهی جشنواره بین المللی فیلم کوتاه دوربان است. این جشنواره، قدیمی‌ترین و بزرگترین فستیوال فیلم در منطقهٔ جنوب آفریقا است.

با نفیسه زارع در این‌باره به گفتگو نشستیم و از او درباره داستان فیلم «باغ وحش» پرسیدیم. او خلاصه داستان را چنین عنوان کرد که مادر و دختری در باغ وحش قدم می‌زنند. دختر به دنبال گوزنی است که در خواب دیده و مادر به دنبال فرصتی که خبر تلخی را به دخترش بدهد.

او با معرفی تهیه‌کنندگان این فیلم، سورنا اکباتانی و کاوه مظاهری عنوان کرد که به دلیل در اختیار داشتن تجهیزات، هزینه چندانی برای ساخت این فیلم به او  تحمیل نشده و با مبلغی در حدود ۶۰ میلیون تومان و در یک بازه زمانی یک هفته‌ای توانستند مراحل ساخت این فیلم ۱۷ دقیقه ای را به پایان برسانند.

این کارگردان جوان در ادامه گفت: فیلم کوتاه «باغ وحش» را به چند فستیوال مختلف فرستاده‌ایم. خیلی دوست داشتیم از بین تمام این فستیوال‌های خارجی اولین فستیوالی که این فیلم در آن به اکران در خواهد آمد یک فستیوال درجه الف و مهم باشد و خدا را شکر که این اتفاق افتاد و راهی جشنواره فیلم کوتاه دوربان شدیم و حالا در انتظار ورود به جشنواره‌های دیگر هستیم.

زارع با اشاره به اینکه فیلم کوتاه «باغ وحش» را برای جشنواره‌های داخلی نیز فرستاده و قبل‌تر هم این فیلم در جشنواره فیلم کوتاه تهران حضور داشته است، اینطور ادامه داد: با حذف موسسه هنر و تجریه دیگر نمی‌دانم چه فرصتی برای اکران فیلم‌های کوتاه میسر خواهد شد اما تا آنجایی که توانسته‌ام سعی کردم در پاتوق‌های فیلم کوتاه، فیلمم را به اکران در بیاورم.

از او درباره کارهای جدیدش پرسیدیم و گفت: به تازگی نویسندگی یک فیلم کوتاه به نام «شیهه»را به طور مشترک با عاطفه صالحی به عهده گرفته‌ام و این فیلم به کارگردانی پویا سعیدی اکنون جلوی دوربین است و مراحل ساختش را طی می‌کند.

این بازیگر و کارگردان در انتها درباره برنامه‌های آینده اش گفت: در حال ایفای نقش در یک سریال هستم و احتمالا فیلمبرداری آن تا آخر تیرماه تمام می‌شود و بعد از آن فورا برای ساخت فیلم جدیدم اقدام خواهم کرد. دو فیلمنامه نوشته‌ام که نام یکی از آنها «برف» است و احتمال می‌دهم همین فیلمنامه را برای پروژه بعدی خود انتخاب کنم.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است