واقعه ایتالیایی «جمهوری جزیره رز» به اثری جهانی بدل می‌شود | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۲۴
به لطف سرمایه‌گذاری نتفلیکس؛

واقعه ایتالیایی «جمهوری جزیره رز» به اثری جهانی بدل می‌شود

کمپانی نتفلیکس در راستای افزایش دامنه نفوذ خود در میان غیرانگلیسی‌زبانان، در حال ساخت یک کمدی بلند از یک داستان واقعی ایتالیایی است.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از ددلاین، کمپانی نتفلیکس در پی ساخت فیلمی کمدی به نام «داستان شگفت‌انگیز جزیره رز» بر مبنای مجموعه‌ای ایتالیایی به نام «metto QuandoVoglia» است.

کار تولید این پروژه جدید از ماه سپتامبر گذشته و با هدایت سیدنی سیبی‌لیا آغاز شده است. «داستان شگفت‌انگیز جزیره رز» روایتی واقعی از ماجرای مهندسی به نام جرجیو رزا است که در ۱۹۶۸ با ایجاد تشکیلاتی در جزیره‌ای در نزدیکی ساحل ریمینی ایتالیا حکومت مستقل و خودخوانده‌ای به نام «جمهوری جزیره رز- Republic of Rose Island» به وجود آورد.

این پروژه بخشی از برنامه‌های دیوید کاس، رییس جدید تولیدات خارجی نتفلیکس است که از ماه مارچ و با هدف تمرکز بیشتر بر ساخت و خرید عناوین جذاب غیرانگلیسی زبان به این پلتفرم پخش آنلاین پیوست.

ضبط «داستان شگفت‌انگیز جزیره رز» در لوکیشن‌هایی در رم، مالتا، ریمینی و بولونیا انجام می‌گیرد. فیلمنامه کار را سیدنی سیبی‌لیا  و فرانچسکا مانیری، به همراه یکدیگر نوشته‌اند و بازیگرانی چون الیو گرامنو، ماتیلدا د آنجلیس، لوکا زینگارتی، ، لئوناردو لیدی و توماس تام ولاشیها، بازیگر سریال «بازی تاج و تخت»، در آن حضور دارند.

متیو روور درباره این پروژه گفت: این فیلم اثری خاص و بلندپروازانه است، نه فقط چون واقعه‌ای مهم و فراموش شده در تاریخ کشور ما را به تصویر می‌کشد، که روی مفاهیمی و ایده‌ال‌هایی جهان‌شمول تمرکز دارد. این فیلم قصه‌ای درباره آزادی، برادری و تعاون است که در وجود هرکسی متجلی است. به همین خاطر از داشتن چنین شریک بین‌المللی و مهمی برای حمایت از این پروژه چالشی که ابعاد تولید آن کمتر در ایتالیا اتفاق می‌افتد، خوشحال و خرسندیم. به لطف همراهی نتفلیکس حالا کیفیت این اثر تضمین شده است و جهان می‌تواند به نظاره یک قصه تمام ایتالیایی بنشیند.

مدیر بخش بین‌الملل نتفلیکس نیز در این باره گفت: ما بسیار خوشحالیم که با سیدنی، متیو و دیگر اعضای گروه بلندپرواز و الهام‌بخش ایتالیایی آن‌ها کار می‌کنیم. خرسندیم از اینکه پروژه‌ای با چنین ابعادی از دل ایتالیا بیرون می‌آید و مخاطبان نتفلیکس در گوشه و کنار دنیا از داستان همه‌پسند آن لذت خواهند برد.

اشکان مزیدی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است