داوران عکاسی از پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها مشخص شدند

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی مسابقه عکس «وقت زندگی»، سیف الله صمدیان، مجید سعیدی و نسیم ادبی آثار مسابقه عکس موبایلی وقت زندگی را داوری می کنند.

مرکز خدمات جامع روزانه‌ سالمندان «وقت زندگی» به مناسبت روز جهانی سالمندان و با هدف اهمیت بخشیدن به جایگاه ارزشمند بزرگترهای خانواده، مسابقه‌ عکسی با موضوع شور و نشاط زندگی و محوریت عکاسی از پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها (یا پدرها و مادرها) را برگزار می کند.

زمان ارسال عکس به این مسابقه شش تا 30 مهرماه است و آثار برگزیده 24 آبان ماه معرفی می شوند.

10 جایزه یک میلیون تومانی به 10 عکس برتر اهدا می شود و یک روز استفاده رایگان از خدمات مرکز وقت زندگی به 100 نفر تعلق می گیرد.

محمد حمزه ای دبیر و حسین محجوبی، اسرافیل شیرچی، محمدجواد فاطمی، فرهاد بوترابی و زهره آشوری اعضای شورای سیاستگذاری مسابقه هستند.

همچنین ستاد برگزاری مسابقه عکس وقت زندگی به مناسبت 9 مهرماه روز جهانی سالمندان در یادداشتی نوشته است: «نهم مهر ماه، روز جهانی سالمندان، بر تمامی سالمندان و «بزرگ‌ترها» مبارک باد.

تکریم سالمندان و احترام به «بزرگ ترها» یکی از آداب پسندیده ای است که در فرهنگ مردم این سرزمین قدمت دیرینه دارد. اما این هم مقوله ای است که باید در یک جامعه امروزی، به دیدی امروزی به آن نگریست.

پایین بودن سن بازنشستگی در ایران و در مقابل بالا رفتن امید به زندگی به علت افزایش سطح بهداشت و خدمات پزشکی، چندین سال وقت و زندگی در اختیار این عزیزان قرار داده است که متاسفانه هیچ پوشش و برنامه ای برای آن نیست.

«بزرگ تر ها» هم برنامه ای روزانه می خواهند و اگر نه سالهای پر بار پختگی را به بطالت و روزمرگی سپری خواهند کرد. ایجاد محیطی امن، برنامه های ورزشی، فرهنگی و سرگرم کننده متناسب با سن، مراقبت های مستمر پزشکی…. همگی نیازهای «بزرگ تر» هایی است که پس از چندین سال کار و تلاش و خدمت به جامعه، در شرایطی هستند که وقتی برای خود و زندگی خود داشته باشند.

شاید با عنوان «سالمند»، بیشتر عزیزانی در سن کهولت به ذهن بیایند که محتاج نگهداری شبانه روزی با خدمات پزشکی ویژه هستند که صد البته مقوله ای است در خور توجه و نیازمند برنامه ریزی. اما با توجه به هرم سنی جمعیت در ایران، ما در آینده  بسیار نزدیک با گروه عظیمی از «بزرگ ترها» مواجه خواهیم بود که برای «وقت زندگی» خود به برنامه و محلی برای گذران پر ثمر اوقات خود نیاز دارند تا روزمرگی تن و روان، آنان را نژند و پریشان نکند تا در میانسالی، به عنوان سالمند با کهولت سن شناخته نشوند. تا سال های بسیار، از زندگی، آن گونه که در خور آنها است لذت ببرند.

باور کنیم که «سن فقط یک عدد است» اگر به درستی با این عدد بازی کنیم. این روز به همه «بزرگ‌ترها» مبارک.»

انتهای پیام/