طراحی صحنه «یاغی» هوشمندانه است | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۴۸
یادداشتی به قلم عباس بلوندی؛

طراحی صحنه «یاغی» هوشمندانه است

عباس بلوندی در یادداشتی طراحی صحنه سریال «یاغی» را هوشمندانه دانست و آن را در راستای همراه کردن مخاطب در لوکیشن‌های سخت سریال برشمرد.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، عباس بلوندی طراح صحنه و لباس فیلم‌های سینمایی «سرو زیر آب»، «چ»، «گشت ارشاد» و «یتیم خانه ایران» در یادداشتی به سریال «یاغی» به کارگردانی محمد کارت و تهیه‌کنندگی سیدمازیار هاشمی که این روزها از پلتفرم فیلیمو پخش می‌شود، پرداخت.

متن این یادداشت به این شرح است: «بعد از مدت‌ها مشغول تماشای یک سریال خوب در شبکه نمایش خانگی هستم که هم از نظر فنی و هم به لحاظ بازی‌ها و انتخاب بازیگران، به خوبی عمل کرده است و از آن دست کارهایی‌ست که مخاطب را با خود همراه می‌کند و تماشایش لذت بخش است.

طراحی صحنه در سریال «یاغی» به گونه‌ای انجام شده که با توجه به تعدد لوکیشن‌های سخت در این کار، مخاطب را با خود همراه و در لوکیشن‌ها شناور می‌کند.

رعایت چیدمان و مختصات پایین شهر، مرکز شهر و بالای شهر در صحنه‌ها با توجه به رنگ‌هایی که در طراحی‌ها استفاده شده، بسیار خوب و هوشمندانه بوده است و نشان می‌دهد که یک شناخت دقیق و عمیقی پشت طراحی و چیدمان صحنه‌هاست که مخاطب را جذب می‌کند و او را به باور کامل و درستی از فضاهای سریال می‌رساند.

تمامی آکساسوارها و جزئیاتی که در کار اعمال شده، با فکر انتخاب شده و در جای مناسبی قرار گرفته است که با کلیت کار همراه است و اصطلاحا از قاب دوربین بیرون نزده است. برای مثال خانه جاوید و خواهرش و سادگی و مختصات زندگیشان برای من به عنوان مخاطب، قابل باور است و من را همراه می‌کند.

هم طراح صحنه و هم تیم صحنه، بسیار حرفه‌ای کار کرده‌اند و همراهی تیم تولید و تیم لباس با گروه صحنه، نتیجه خوبی را به مخاطب عرضه کرده است.

در تمجید از ابعاد فنی کار، می‌توان به هوش و توانمندی محمد کارت اشاره کرد که یکی از آینده‌های کارگردانی سینمای ماست که کاربلد است و حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. او جامعه و پایین شهر را می‌شناسد و این حسن بزرگی‌ست برای یک کارگردان جوان که با تجربه کم، کارهای بسیار خوب و باکیفیت می‌سازد. من محمد کارت را از فیلم‌های کوتاه و مستندش می‌شناسم و از دیدن کارهایش لذت می‌برم.

درباره بازی‌ها نیز می‌شود برای تک تک بازیگران به واسطه حضور خوب و موثرشان در این کار، سطرها نوشت. علی شادمان در این کار به یک بلوغ رسیده است که بسیار خوب و قابل باور بازی می‌کند.

شادمان هم به لحاظ اخلاقی و هم کاری، مثال زدنی و درخشان است و از ستاره‌های آینده سینمای ایران خواهد بود.

امیر جعفری با کاراکتر «اسی قلک» یکی از بهترین نقش‌هایش را ایفا می‌کند و  همچنین طناز طباطبایی و پارسا پیروزفر نیز بسیار خوب و دیدنی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

به تک تک عوامل این سریال خسته نباشید می‌گویم و برایشان آرزوی موفقیت می‌کنم.»

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است