نگاتیو عکس‌های ثبت‌شده از بمِ زلزله‌زده پس از ۱۰ سال در یک زیرزمین پیدا شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۶:۲۳
نمایش در نمایشگاه «مُ‌خاطره»؛

نگاتیو عکس‌های ثبت‌شده از بمِ زلزله‌زده پس از ۱۰ سال در یک زیرزمین پیدا شد

مجموعه ‌عکس‌هایی از زلزه بم در گالری یافته به نمایش گذاشته می‌شود.

به گزارش صبا، نمایشگاه انفرادی عکس و چیدمان «مُ‌خاطره»، مجموعه‌ای از عکس‌های سعید فلاح‌فر در گالری یافته به نمایش گذاشته می‌شود.
فلاح‌فر در زمان زلزله بم سفری به این شهر داشته و مجموعه تصاویر ثبت شده خود را در این نمایشگاه به دید عموم می‌گذارد.
این نمایشگاه از ۳ تا ۲۴ تیرماه ۱۴۰۱ از ساعت ۱۶ تا ۲۱ در گالری یافته برپاست.
درباره این نمایشگاه آمده است: «زمین‌لرزهای با قدرت ۶.۸ ریشتر شهر بم و مردمانش را در ساعت ۵ و ۲۶ دقیقه بامداد روز جمعه پنجم دیماه سال ۱۳۸۲ بی‌رحمانه تکان می دهد.
ساعاتی بعد، یکی از کارشناسان میراث فرهنگی خود را از تهران به بم می‌رساند. او علاوه بر واکاوی و کارشناسی ابنیه و مکان های تاریخی این شهر دوربین آنالوگ به دست می‌گیرد و مشغول عکاسی از بقایای بم می شود؛ مشغول ثبت برش هایی از خرابه ها، آدم ها و طبیعت.
گویی غم، بهت و ضجه‌های شهر را کنار می‌زند و زندگی به تضویر می‌کشد. زندگی همراه با امید، زندگی همراه با تلخی و شیرینی همیشه و مدام آن.
سال ها بعد تقریبا ۱۰ سال، نگاتیوهای فراموش شده این اتفاق، در زیرزمین خانه پدری عکاس پیدا می شوند و پس از ظهور، رد لایه هایی از اسید و رنگ که ناشی از گذر زمان و فعل و انفعلات شیمیایی‌ست بر روی نگاتیوها نقش میبندد؛ ردی زیبا و بوطیقایی از حمله رنگ ها بر روی قاب های ثبت شده در سالیان پیش، ردی از تخریب که زیباتر مینمایاند کورسوی امید جاری در تصویرهای آن روزهای پر از بیم و نگرانی را.»
فلاح‌فر عکاس و متولد ۱۳۵۰ است و تابحال چند نمایشگاه فردی و گروهی برگزار کرده است.
انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است