جستجوی واژه «ایران» در اشعار خاقانی | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۸

جستجوی واژه «ایران» در اشعار خاقانی

برنامه «پارسی گویان» این هفته پنجشنبه دوم تیر ماه، با حضور محمدجعفر محمدزاده به اشعار خاقانی می‌پردازد.

به گزارش صبا به نقل از شبکه رادیویی ایران، برنامه «پارسی گویان» این هفته پنجشنبه دوم تیر ماه، با حضور محمدجعفر محمدزاده استاد دانشگاه و پژوهشگر زبان و ادبیات فارسی به جستجوی واژه «ایران» در اشعار خاقانی است.

زهرا صالحی تهیه کننده برنامه «پارسی گویان» گفت: در برنامه این هفته، با حضور محمدجعفر محمدزاده نخست در جستجوی واژه «ایران» در اشعار خاقانی خواهیم بود. خاقانی شروانی شاعر صاحب سبک و قصیده‌پرداز مشهور سده ششم هجری، از بزرگترین شعرای زبان و ادب فارسی است. شاعری که در میان عامه مردم کمی مهجور مانده و پیچیدگی مضامین، زبان فاخر، طبع بلند و فنون شاعری کم‌نظیرش، او را همواره خاص جلوه می‌دهد.

او ادامه داد: در وصف مهارت و شاعرانگی خاقانی شروانی همین بس که شعرای نامداری چون نظامی، وحشی بافقی، ‌مولوی،‌ حافظ و سعدی از او تاثیر گرفته‌اند

صالحی اظهار کرد: از دیگر بخش های شنیدنی برنامه گزارش تینا میرکریمی از دایره المعارف زبان فارسی و گفتگو با شاعر اهل افغانستان، حسیب خرمی است.

این‌ تهیه‌کننده در پایان تصریح کرد: در قسمتی از این برنامه فرزانه شکراللهی کارشناس ادبیات بخش هایی از شاهنامه را می خواند.

«پارسی گویان» به تهیه کنندگی زهرا صالحی و با اجرای حسن همایی و با حضور محمدجعفر محمدزاده پنجشنبه ها ساعت ۱۶ و بازپخش آن سه شنبه ها بعد از خبر ساعت ۲۳ از رادیو ایران پخش می شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است