چنگیز حبیبان پس از صفر کنسرت می‌دهد/ انتشار چند قطعه برای اربعین | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۱
در گفتگو با صبا مطرح شد؛

چنگیز حبیبان پس از صفر کنسرت می‌دهد/ انتشار چند قطعه برای اربعین

چنگیز حبیبیان خواننده پاپ از انتشار قطعات جدید از دو آلبوم تازه و قطعاتی ویژه ایام اربعین حسینی خبر داد.

چنگیز حبیبیان خواننده موسیقی پاپ در گفتگو با خبرنگار موسیقی خبرگزاری صبا درباره تازه ترین آثار موسیقایی خود گفت: در حال حاضر دو آلبوم آماده برای پخش دارم اما به دلیل اینکه در حال حاضر تهیه کنندگان روی آلبوم سرمایه گذاری نمی کنند و شرایط پخش موزیک هم تغییراتی کرده است و به شکلی ایده آل نیست فعلا این دو آلبوم را تا زمانی که تهیه کننده نباشد منتشر نخواهم کرد.

وی افزود: همچنین در حال حاضر چهار قطعه از این آلبوم ها را به صورت تکی منتشر کرده ایم که قطعاتی با نام  «حس نیاز»، «بغض سکوت»، «فانی» و «نگو عاشق ترین» هستند. «فانی» و «نگو عاشق ترین» به تازگی منتشر شده اند و در بین این قطعات، قطعه «فانی» کلام ترکی استانبولی دارد و باقی قطعات فارسی هستند.

وی درباره سایر قطعات آلبوم توضیح داد: برای ساخت سایر قطعات آلبوم با علیرضا افکاری و بابک زرین به عنوان آهنگساز همکاری کرده ام و اشعاری از زنده یاد افشین یداللهی، یغما گلرویی، اهورا ایمان، فریبا وکیلی و حمید صمدی را خوانده ام.

خواننده آلبوم «همسفر» ادامه داد: در مدت سه سال این دو آلبوم موسیقی را جمع کرده ایم اما چند بار تنظیم برخی از آن ها را تغییر داده ایم و به روزتر شده اند البته قطعات آکوستیک به همان شکل اولیه خود می ماند و به صورت آنالوگ منتشر خواهد شد اما قطعات الکترونیک را تغییراتی داده ایم و در ریتم آن ها دخل و تصرف کرده ایم. هرچه این آثار دیرتر منتشر شوند باز هم باید دچار تغییراتی شوند تا به اصطلاح به روز شوند.

این هنرمند پیشکسوت مطرح کرد: متاسفانه در حال حاضر ادبیات کلامی و موسیقایی ما دست جوان های ۱۴ و ۱۵ ساله افتاده است ولی من به عنوان چنگیز حبیبیان باید همان روش خود را در پیش بگیرم و در نوع و سبک خواندنم تغییر ایجاد نکنم البته موافق به روزتر شدن تنظیمات قطعات هستم تا نظر مخاطب جلب شود، اما تا چه زمانی می توانیم این کار را انجام دهیم. اگر به دنبال موسیقی ماندگار هستیم که ۲۰۰ سال دیگر هم قابل شنیدن باشد اگر خیلی دخل و تصرف در تنظیم آثار داشته باشیم مانند کارهایی می شوند که بعد از ۶ ماه دیگر مخاطب ندارند و از بین می روند و من هرگز نمی خواهم که موسیقی مصرفی تولید کنم. در حقیقت نوجوان ها در سنین پایین شاید صدای من را گوش نکنند و فکر می کنم تغییرات بیش از حد برای من و خواننده‌های هم نسل من کار بیهوده ای باشد.

خواننده قطعه «ساحل جدایی» بیان کرد: «ساحل جدایی» که یکی از قطعات آلبوم «همسفر» است و من آن را بسیار دوست دارم از نمونه کارهایی است که احساس می کنم هیچ وقت قدیمی نخواهد شد و این برای منِ خواننده بعد از سال ها و تولید ۱۰ آلبوم دیگر بعد از آن، احساس خوبی را ایجاد می کند اما با توجه به اینکه در حال حاضر سلیقه جوانان در موسیقی بسیار تاثیرگذار است ما باید سلیقه آنها را نیز در نظر بگیریم به همین دلیل در کارهای اخیر سعی کرده ام با تنظیمات جدید تغییراتی در قطعات ایجاد کنم و به نظرم یک نکته را هم مخاطب باید در نظر بگیرد که من هم نمی توانم بعد از این همه سال سبک خود را زیاد تغییر بدهم و در این سن برای نسل نوجوان، سبکی متفاوت بخوانم.

حبیبیان در پایان گفتگو درباره فعالیت هنری آینده خود گفت: به احتمال زیاد پس از ماه صفر یک کنسرت در برج میلاد برگزار خواهیم کرد اما جزییات آن هنوز مشخص نیست. همچنین از آنجا که من ارادت خاصی به حضرت اباعبدالله الحسین (ع) دارم چند اثر ویژه محرم و صفر ساخته ایم که در نزدیکی اربعین منتشر خواهد شد.

ریحانه علی محمدی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است