یاد عزت‌الله انتظامی زنده شد/ او همیشه به فکر مشکلات هنرمندان بود | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۲۹

یاد عزت‌الله انتظامی زنده شد/ او همیشه به فکر مشکلات هنرمندان بود

به بهانه نودوهشتمین سالروز تولد استاد عزت‌الله انتظامی مراسم یادبود و بزرگداشت این هنرمند فقید برگزار شد.

به گزارش صبا، شب گذشته ۳۱ خردادماه ۱۴۰۱ و به بهانه نودوهشتمین سالروز تولد استاد عزت‌الله انتظامی مراسم یادبود و بزرگداشت این هنرمند فقید سینما، تئاتر و تلویزیون با حضور سیدعباس عظیمی مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت، شکرخدا گودرزی رییس خانه موزه عزت‌الله انتظامی، فلور انتظامی همسر عزت‌الله انتظامی و تعدادی از هنرمندان پیشکسوت با همکاری موسسه هنرمندان پیشکسوت، خانه موزه عزت‌الله انتظامی و شهرداری منطقه ۱ تهران برگزار شد.

محمدتقی شاهرخ، اسحاق خانزادی، محمدعلی ساربان، محبوب عارفی، حمید انگجی، داریوش مودبیان، کیوان ساکت، گوهر خیراندیش، عزت‌الله رمضانی‌فر، محسن کوهستانی و صدیق تعریف هنرمندان پیشکسوت حاضر در این مراسم بودند.

سید عباس عظیمی در ابتدای این مراسم عنوان کرد: خوشحالم که این اتفاق خوشایند رخ داده است و ما امروز به بهانه سالروز تولد استاد عزت‌الله انتظامی گردهم جمع شدیم و یاد او را گرامی می‌داریم.

مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت و سرپرست برج آزادی ادامه داد: امشب بنده بیشتر می‌خواهم راجع به مسائل اجتماعی که استاد دغدغه آن‌ها را داشتند صحبت کنم. استاد انتظامی در سال ۱۳۹۰ اسامی هنرمندانی که مشکلات معیشتی و درمانی داشتند همیشه به همراه داشت و هرجایی که مسئول و مدیر فرهنگی را ملاقات می‌کرد این لیست را به او می‌داد و برای آن ها درخواست کمک می‌کرد.

وی خاطرنشان کرد: همان لیست باعث ارتباط دوستی بنده با آقای انتظامی شد به این صورت که استاد این لیست را در مراسمی به آقای حمید شاه‌آبادی معان هنری اسبق وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تحویل داد و او هم مسئولیت پیگری لیست را برعهده من گذاشت.

عظیمی در ادامه صحبت‌هایش با اشاره به راه‌اندازی موسسه هنرمندان پیشکسوت گفت: زمانی که مسئولیت موسسه هنرمندان پیشکسوت برای اولین‌بار به من محول شد، ترس بزرگی داشتم به دلیل اینکه آن زمان موسسه به جز یک برگ کاغذ هیچ چیز دیگری نبود اما استاد انتظامی با من تماس گرفت و گفت این همان چیزی است که من سال‌هاست دنبالش هستم.

او در پایان خاطرنشان کرد: همین صحبت استاد انتظامی باعث امیدواری و تشویق من شد تا با جدیت بیشتری دنبال گسترش موسسه هنرمندان پیشکسوت باشم. علی‌رغم آنکه استاد به دلایل مختلف کمتر در مراسم یا اماکن عمومی حضور پیدا می‌کرد اما چندین مرتبه با حضور در موسسه هنرمندان پیشکسوت و برگزاری نشست‌های خبری و حتی دیدار صمیمانه با همکاران موسسه تلاش کرد تا نظر و حمایت مقامات و مسئولان را به این موسسه جلب کند.

همچنین حضورهای استاد در موسسه باعث اعتمادسازی سایر هنرمندان پیشکسوت از جمله زنده‌یادان داود رشیدی، محمدعلی کشاورز، جمشید مشایخی و استادان علی نصیریان، داریوش ارجمند و بسیاری دیگر از این فرهیختگان برای حمایت از این موسسه شد.

در ادامه این مراسم علی دهکردی نایب رییس انجمن بازیگران، عزت‌اله رمضانی‌فر، داریوش مودبیان و امیرشهاب رضویان سخنرانی و خاطراتی را از استاد عزت‌الله انتظامی گفتند.

همچنین کیوان ساکت دقایقی با تکنوازی سه‌تار حاضران در سالن را مدهوش هنر خود کرد و درپایان کیک تولد استاد عزت‌الله انتظامی توسط فلور انتظامی همسر او برش داده شد.

پایان پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است