ماموریت جدید برای اعتلای ارکسترهای ملی ایران و سمفونیک تهران/ ۱۰ عضو شورای هنری ارکسترها معرفی شدند | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۳۱

ماموریت جدید برای اعتلای ارکسترهای ملی ایران و سمفونیک تهران/ ۱۰ عضو شورای هنری ارکسترها معرفی شدند

همزمان با انتخاب و معرفی اعضای جدید شوراهای ارکستر ملی ایران و ارکستر سمفونیک تهران، از اعضای دوره گذشته این شوراها قدردانی شد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد رودکی، با حکم مجید زین‌العابدین مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرعامل بنیاد رودکی و با ماموریت اعتلای دو ارکستر ملی ایران و سمفونیک تهران، اعضای شورای هنری ارکسترها برای دوره جدید انتخاب شدند.

حسن ریاحی، نصیر حیدریان، کیاوش صاحب نسق، محمد میرزمانی و هادی آرزم به عضویت شورای هنری ارکستر سمفونیک تهران و همچنین حمید شاهنگیان، امیر بکان، همایون رحیمیان، سهراب کاشف و بهزاد عبدی به عنوان ۱۰ عضو دوره جدید شورای هنری ارکستر ملی ایران معرفی شدند.

حمایت از اجراهای فاخر، اهتمام به برنامه‌ریزی تقویم سالانه، انتخاب و همکاری شایسته‌ترین نوازندگان و خوانندگان موسیقی کشور، دعوت از رهبران صاحب صلاحیت برای ارکسترها، انتخاب نمونه‌های درخشان از آثار آهنگسازان ایران و جهان، سفارش تولید آثار جدید و تدوین شیوه‌های ارتقای کیفی ارکسترها متناسب با سیاست‌های راهبردی بنیاد رودکی از ماموریت‌های این شوراها اعلام شده است.

بنیاد رودکی با قدردانی از همکاری اعضای دوره قبلی شورای هنری دو ارکستر، یکی از نمودهای این همراهی را در قریب به دو سال گذشته زحمات اعضای این شوراها دانست که در شکوفایی کمی و کیفی ارکسترها کوشش ورزیدند. این بنیاد ابراز امیدواری کرده همچنان از این هنرمندان و سرمایه‌های گرانقدر در عرصه‌های دیگر همکاری برای تعالی موسیقی کشور بهره‌مند باشد.

همچنین هنرمندان عضو دوره جدید شورای هنری ارکستر ملی ایران و ارکستر سمفونیک تهران با تماسی به تجربه خردجمعی، چشم‌انداز رو به رشد و متعالی در زمینه‌های ملی، دینی و مردمی برای درخشش مضاعف و اعتلای دو ارکستر طراحی و راهبری کنند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است