انتشار نهمین شماره ماهنامه «تجربه» با تصویری از گلی امامی

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی ماهنامه تجربه، شماره‌ نهم دوره‌ جدید مجله‌ «تجربه» با تصویر جلدی از گلی امامی نویسنده و مترجم صاحب‌سبک و صفحاتی درباره‌ زندگی و زمانه‌ پروانه اعتمادی نقاش شهیر ایرانی منتشر شد.

در این شماره در بخش چهره‌ ماه آمده است: گفتگو با پروانه اعتمادی، صفحاتی درباره‌ زندگی و زمانه‌ پروانه اعتمادی با آثار و گفتاری از توکا ملکی، علی بختیاری، مهرنوش علی‌مددی، محمودرضا بهمن‌پور، صفا قاسمی، آرمان خلعتبری، اشکان فروتن و بهمن کیارستمی.

در بخش ادبیات می‌خوانیم: گفتگو با سنان انطون نویسنده‌ عراقی درباره‌ کارنامه‌ ادبی‌اش، پرونده‌ای درباره‌ کتاب «بند‌ها»، همراه با گفتگویی با امیرمهدی حقیقت مترجمِ کتاب، گفتگو با یوسف علیخانی درباره‌ی کتابِ «زاهو»، یادداشتی از حسین سناپور درباره‌ رمان «رد گردنبند بر گردن دوشیزگان»، مروری بر کتاب‌های ماه ادبیات همراه با گزارشی از نمایشگاه بین‌المللی کتاب.

در بخش کتاب‌خانه می‌خوانیم: گفتگو با عباس مخبر درباره‌ کتاب «سفر قهرمان» زندگی و آثار جوزف کمبل، گفتگو با علیرضا امیرحاجبی و انگیزه‌ انتشار کتاب «مواجهه با سکوت»، پرونده‌ای درباره کتاب «دیوان سلطان احمد جلایر» به همراه گفتگو با علی فردوسی و ساناز رجبیان و یادداشت‌هایی از امیر یوسفی و فریدون مجلسی.

در بخش موسیقی می‌خوانیم: گفتگو با فردین خلعتبری و رامین صدیقی درباره‌ی آلبوم «گاه فراموشی».

در بخش سینمای ایران می‌خوانیم: پرونده‌ای درباره‌ تعطیلی پی‌در‌پی سالن‌های سینما در ایران با آثار و گفتاری از احمد طالبی نژاد، آران جاویدانی، هارون یشایایی، امیر حسین علم‌الهدی، اسماعیل هویدا و سعید مروتی، صفحاتی درباره‌ حضور ایران در جشنواره‌ کن به همراه یادداشت‌هایی از پوریا ذوالفقاری و مجتبی اسکندری.

در بخش سینمای جهان می‌خوانیم: پرونده‌ای درباره‌ تلخ و شیرین سینمای دیجیتالی، صفحاتی درباره‌ سریال «خاندان اژدها».

در بخش تئاتر می‌خوانیم: پرونده‌‌ای درباره‌ آنچه این روزها بر صحنه‌ تئاتر ایران می‌گذرد.

در بخش تجسمی می‌خوانیم: نگاهی به نمایشگاه «بر باد رفته» در کارخانه قند کهریزک با آثار و گفتاری از پویا آریانپور، محمدرضا مریدی، حافظ روحانی، مریم مجد، کاوه خورابه و حسن عشایری، صفحاتی درباره‌ی نمایشگاه «بی‌چهره» با یادداشت‌ها و گفتارهایی از امیر نصری، محمود محرومی، فرهاد گاوزن، حسین گنجی، شیما باباجانی، رضا باباجانی، عالیه عطایی و حسین محسنی.

در بخش مطالعات ایرانی می‌خوانیم: گفتگو با حسین اسماعیلی استاد دانشگاه و ایران‌شناس مقیم پاریس، گفتگو با مهدی کیوانی تاریخ‌نگار و اصفهان‌شناس، وارثان زعفران و نمک: یادداشت-گزارشی دنباله‌دار از علی اتحاد.

به همراه یادداشت‌ها و گفتارهایی از فرشین کاظمی‌نیا، شهرداد میرزایی و علی همدانی.

مدیر مسئول مجله «تجربه» کتایون بناساز است و پژمان موسوی سردبیری آن را برعهده دارد.

انتهای پیام/