جواد محتشمیان در جهش والیبال کشور بعد از انقلاب موثر بود/ او هیچ‌وقت توقع عجیبی نداشت | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۵۱
مدیر شبکه سه سیما در مراسم تجلیل از گزارشگر پیشکسوت والیبال مطرح کرد؛

جواد محتشمیان در جهش والیبال کشور بعد از انقلاب موثر بود/ او هیچ‌وقت توقع عجیبی نداشت

به واسطه سال‌ها حضور سیدجواد محتشمیان به عنوان پیشکسوت، مربی، کارشناس و گزارشگر والیبال در شبکه سه سیما از او تجلیل به عمل آمد.

به گزارش صبا، عصر یکشنبه ۲۹ خردادماه مراسم تجلیل از گزارشگر پیشکسوت والیبال، سیدجواد محتشمیان در دفتر مدیر شبکه سه سیما برگزار شد. در این جلسه علی فروغی مدیر شبکه سه، محمدرضا داورزنی رییس فدراسیون والیبال، میثم فضلعلی مدیر گروه ورزش شبکه سه، مصطفی کارخانه مربی و پیشکسوت والیبال، بهزاد کاویانی مجری برنامه «توپ و تور» شبکه سه، وحید مرادی پیشکسوت ورزش و اجرای تلویزیونی و کیومرث کرده کارشناس و گزارشگر والیبال شبکه سه سیما حضور به عمل آوردند.

در ابتدای جلسه بهزاد کاویانی اظهار کرد: زمانی که ما وارد «توپ و تور» شدیم، افتخار داشتیم که در خدمت آقای محتشمیان باشیم. من خودم بچه بودم که ایشان در تلویزیون حضور داشت. آقای محتشمیان ازچند جهت ممتاز بودند. هم اینکه بسیار صریح و بی‌پروا انتقاد خودشان را بیان می‌کردند و هم اینکه هیچ‌وقت به واسطه منافع خودشان کاری انجام نمی‌دادند.

در ادامه علی فروغی، مدیر شبکه سه سیما درباره فضای شبکه سه سیما عنوان کرد: از مهم‌ترین چیزی‌هایی که خدا به ما عطا کرده، همکارهای خوب ما هستند. اگر بخواهیم نمونه‌ای ذکر کنیم، آقای محتشمیان از نمونه‌های برجسته به شمار می‌آیند.

او افزود: ایشان سال‌ها در رسانه ملی بودند و بیش از سه دهه در میدان ورزش حاضر بودند، یعنی یک عمر پای ورزش گذاشتند. هیچ‌وقت هم هیچ توقع عجیبی نداشتند و همیشه در میدان و پای کار حوزه ورزش بودند و جالب است که در حوزه ورزش، ایشان هم استاد دانشگاه و هم ورزشکار و هم مربی و هم تحلیلگر و هم گزارشگر هستند.

فروغی در ادامه خطاب به محتشمیان افزود: استاد عزیز، از سال‌ها مجاهدت و تلاش شما در عرصه ورزش تشکر می‌کنم و بدون شک این سطح از فضای جهشی که والیبال بعد از انقلاب داشته، آقای محتشمیان و بقیه عزیزان موثر بوده‌اند.

مدیر شبکه سه سیما در ادامه گفت: حقا، همزمان با سختی که ورزشکاران می‌کشند، اصحاب رسانه هم در میدان هستند و سختی می‌کشند و من به سهم ناچیز خودم صمیمانه از این تلاش‌ها و زحمات شبانه‌روزی تشکر و قدردانی می‌کنم و برای همه عزیزان آرزوی توفیق مضاعف دارم.

در ادامه جلسه، داورزنی رییس فدراسیون والیبال گفت: بعد از سال ۲٠۱۲ آغاز یک اتفاق تازه در والیبال ایران بود و یک تحول در والیبال بعد از این زمان ایجاد شد. نقش محوری در انتقال این تحول به خانه‌های مردم را گزارشگرها داشتند. این اتفاق با کمک دوستان رسانه ممکن شد و مجموعه دوستان در حوزه رسانه کمک ما کردند که این رشته بین مردم رونق بگیرد.

رییس فدراسیون والیبال ادامه داد: افتخاری که در پیروزی بر آمریکا و ایتالیا به دست می‌آوریم و اینکه روسیه را در روسیه می‌بریم و برزیل را در برزیل، حس غرور به ایرانی‌های تمام دنیا داده است.

او ادامه داد: من بازتاب حرف‌های مردم را می‌گویم، ورزش حس عزت و غرور را بیش از هر چیز دیگری منتقل می‌کند و این حس خیلی مهم است که چگونه منتقل می‌شود.

داورزنی در ادامه گفت: نکته دیگر درباره آقای محتشمیان این است که ایشان به بازیکنان و به خصوص جوانان قدرت می‌دهد. الان میانگین سنی تیم ملی ما ۲۴ سال است و این سن قابل افتخار است.

داورزنی گفت: طبق آمار فدراسیون جهانی، والیبال چهارمین رشته‌ ورزشی است که توسط مردم دنبال می‌شود. همچنین طبق آمار دیگری که اعلام شده، والیبال در المپیک‌ اولین رشته است و البته این نشان دهنده گستردگی و خانوادگی بودن این رشته است.

در این جلسه، مصطفی کارخانه مربی و پیشکسوت والیبال درباره محتشمیان گفت: حرکت رو به جلوی والیبال مدیون ایشان است. برای خودش و خانواده‌اش آرزوی سلامتی دارم. من فکر می‌کنم دو عنایت از خدا به ایشان شده است؛ این صدای گرم و تحلیل‌های درستی که روی آنتن دارند.

کارخانه گفت: من خاطرات خیلی خوبی با ایشان دارم و امروز تشکر می‌کنم و افتخار می‌کنم که اینجا حضور پیدا کردم و معتقدم که ایشان حکم استاد را برای من دارند.

در ادامه کیومرث کرده کارشناس و گزارشگر والیبال عنوان کرد: من همیشه شاگرد ایشان بودم و چیزی که برای من مهم بود، بزرگواری ایشان به بنده بود.

او در ادامه با اشاره به شهید غلامرضا رهبر، خبرنگار دفاع مقدس گفت: همیشه صدای شهید بزرگوار منتشر می‌شد. این شبهه را درباره وی مطرح کردند که در منطقه حاضر نیست یا اخبارش مستند نیست، به همین واسطه تصمیم بر آن شد که جلوی دوربین بیاید. وقتی اولین بار جلوی دوربین آمد، قبل از ضبط هنگام تست صدا، صدابردار توجه خود را جلب کرده بود که او چه چیزی می‌گوید. صدابردار فهمیده بود که آیه ۶٠ سوره یوسف را در تست می‌گفته است و آرزو می‌کرده تصویر، موجب غرور او نشود.

کرده افزود: درباره آقای محتشمیان بعد از این همه سال تصویر و صدا، هیچ‌وقت ایشان را با خودبزرگ‌‌بینی ندیدم و همیشه خودم را مدیون ایشان می‌دانم.

وحید مرادی پیشکسوت ورزش و اجرا در تلویزیون درباره محتشمیان گفت: همیشه در جلسات مشترکی که با مدیران داشتیم، به این نکته توجه می‌شد که چه چیزی به مردم گفته می‌شود و اینکه آیا حس امید ایجاد می‌کنیم؟

وحید مرادی ادامه داد: بزرگانی مانند آقای محتشمیان که اصول را رعایت کردند و برای مردم و انگیزه‌های ورزشی ارزشی گذاشتند و به حواشی بی‌توجه بودند، ماندگار شدند.

در پایان جلسه جواد محتشمیان عنوان کرد: واقعا شرمنده شدم و خیلی ممنون هستم از آقای فروغی و بقیه دوستان عزیز. من در این سال‌ها فقط تلاش کردم ظرفیت‌های بچه‌ها را به مردم نشان دهم.

او گفت: خوشحالم که الان مردم با توجه به ظرفیت‌ها و رکوردهای ما از والیبال ایران متوقع هستند. من سعی می‌کنم جایگاه تیم‌ها را به مردم معرفی کنم و البته نقش جوانان را در قرار گرفتن در مقابل بزرگان دنیا عنوان کنم. در کل مجددا تشکر می‌کنم و ممنون هستم از همه دوستان عزیز.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است